Re: dyski SATA

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Thu, 12 Apr 2012 21:34:55 +0200

> BIOSy bywają różne i mają swoje fanaberie. Nie wiem jak zachowa się BIOS
> ktoremu adresacja nie bedzie sie zgadzała. Zabootowany z pena pod DOSem
> jeśli nie pokaże HD to leżę... Nie wiem czy to w ogole możliwe, ale wole
> się zapytać.
> Może ktoś miał jakieś niemiłe doświadczenia w podobnym przypadku.

Dla formalności - BIOS dysk zobaczy na 100%, czy program bootujący
'zobaczy' partycje to już inna sprawa. Owszem na tym poziomie startu
systemu bootstrap korzysta z BIOS (nie z własnych driverów), więc
prawdopodobnie przy zmianie tablicy partycji na dysku... zgłupieje.

więc a) jeżeli CHS zmieni się tylko w BIOS, to zawsze można przywrócić
-> do BIOS można wejść
b) jeżeli zmieni się tablice partycji na dysku, to też to można
zmienić/poprawić po testach, ale najlepiej z jakiegoś LiveCD (linux + fdisk)