Re: Nettop - co sądzicie?

Autor: BearBag <cactusek_at_gmail.com>
Data: Mon, 9 Apr 2012 11:02:32 -0700 (PDT)

> No i przede wszystkim chętnie przeniósłbym się na nowszego Windowsa.
> Gdyby tak siódemka chodziła płynnie wraz z przeglądarką WWW (nie mam w
> zwyczaju otwierać 50 kart jednocześnie, jak to robią niektóry), paroma
> podstawowymi programami w tle (otwarty Thunderbird, Skype, Pidgin, jakiś
> antywirus) oraz kilkoma widgetami na pulpicie, zostawiając jednocześnie
> trochę rezerwowych zasobów, to już byłoby bardzo dobrze.

Spokojnie wystarczy ci na te rzeczy nettop ze zwykłym atomem na pokładzie, dla win7 musisz mieć tylko min 2 GB ramu i będzie spory zapas zasobów.
Jak chcesz coś bardziej wymagającego ale ciągle w obudowie itx to pomyśl nad dwurdzeniowym amd czy intelem. W ładnej obudowie z wydajną kartą wspomagającą HD na plycie zolteca 9300 czy 8200 wyjdzie to poniżej 1tyś zł. Tylko wtedy masz już wentylatory i zasilacz około 150W, który będzie brał koło 50W w spoczynku.

> Zastanawiam się po prostu, czy faktycznie muszę składać szumiącą i
> energochłonną skrzynię, skoro nie planuję na nowym komputerze montować
> filmów czy tworzyć grafikę 3D. Jedyne mniej typowe zastosowanie jakie
> przychodzi mi na myśl to właśnie owe eksperymenty z radiem SDR, dlatego
> interesuje mnie zagadnienie możliwości kart dźwiękowych podpinanych pod USB.

Nie musisz, napisze nawet więcej: nie powinieneś pakować się w taką kobyłę do takich zastosowań.