Re: Nettop - co sądzicie?

Autor: Atlantis <NOSPAMmarekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Mon, 09 Apr 2012 15:15:57 +0200

W dniu 2012-04-09 11:37, The MusK pisze:

> potwierdzam,posiadam acera z dwurdzeniowym atomem i filmy 1080p chodzą
> bez zająknięcia w tle skype,poczta oraz jakieś programy acerowe.
> Całość na windows siedem 64 bitowym, ogólnie nettop spełnia zadania HTPC
> i jestem zadowolony.Generalnie niesłyszalny z małym poborem prądu

No i właśnie to mnie zastanawia. Bo jakby nie patrzeć sprzęt z któego
teraz korzystam dysponuje znacznie mniejszymi zasobami sprzętowymi.
Sempron ma w nazwie 2500+, ale o ile dobrze pamiętam taktowanie wynosi
coś około 1,7 GHz. Procesor 32 bitowy, jednordzeniowy, technologia użyta
do produkcji pochodzi z pierwszej połowy poprzedniej dekady. Pamięci RAM
ma jedynie 768 MB...

No i generalnie, jakby nie patrzeć, to taka konfiguracja pod XP w
większości przypadków jeszcze się sprawdza. Są jednak pewne
zastosowania, które odpadają. Filmu HD, chociażby w 720p nie sposób
obejrzeć z powodu zacięć. Filmy na YouTube tną się już przy 480.

No i przede wszystkim chętnie przeniósłbym się na nowszego Windowsa.
Gdyby tak siódemka chodziła płynnie wraz z przeglądarką WWW (nie mam w
zwyczaju otwierać 50 kart jednocześnie, jak to robią niektóry), paroma
podstawowymi programami w tle (otwarty Thunderbird, Skype, Pidgin, jakiś
antywirus) oraz kilkoma widgetami na pulpicie, zostawiając jednocześnie
trochę rezerwowych zasobów, to już byłoby bardzo dobrze.

Zastanawiam się po prostu, czy faktycznie muszę składać szumiącą i
energochłonną skrzynię, skoro nie planuję na nowym komputerze montować
filmów czy tworzyć grafikę 3D. Jedyne mniej typowe zastosowanie jakie
przychodzi mi na myśl to właśnie owe eksperymenty z radiem SDR, dlatego
interesuje mnie zagadnienie możliwości kart dźwiękowych podpinanych pod USB.

Aha. Jeszcze jedno pytanie przyszło mi na myśl. Obecny sprzęt nie radzi
sobie z wideokonferencjami HD przez Skype. Czy taki Nettop byłby w
stanie je obsłużyć?