Re: laptop i czytnik dvd - nie dziala

Autor: <fir.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Sun 29 Jan 2012 - 09:00:36 MET

  <fir.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):

> hej,
>
> mam pozyczonego lapka (acer aspire 5720 czy 5320)
> i lapek dobrze dziala tylko maly wysuwany czytnik dvd
> z prawej nie dziala - kiedys dzialal ok, teraz nie jest
> wogole wykrywany przez system (nie ma w explorerze
> napedu) mozliwe ze wogole nie dochodzi do niego
> prad (sam sie nie wysuwa trzeba wcisnac czyms cienkim)
>
> wczesniej jakos udalo mi sie go wogole wyjac (teraz jakos nie
> moege drugi raz niewiem czemu wtedy mi wyszedl moze
> przez to ze odkrecilem pare srub z dolu obudowy :/) - wyszedl
> wogole z komputera jak ksiazka z polki i widze ze w srodku
> [...]

nie widac zadnych obiawow podlaczenia do pradu (czy gdyby byl
podlaczony to by bylo widac jakies oznaki ?)

nie wiedac tez w biosie (bios jest zreszta bardzo prosty:
na pierwszej stronie jest wykryty dysk toshiba nizej sa
dwa wiersze z ATAPI costam ale sa puste - jak zgaduje jakby
byl cd-rom to by cos sie tu wyswietlilo ?)

znalazlem w necie ze samych sterownikow do napedow optycznych
nie trzeba

tak wogole to w miedzyczasie od momentu kilkanascie tygodni
 temu kiedy to dividik dzialal jakis facet przeinstalowal
oryginalna wiste (z nakladkami od acera) na nowa czysta
wiste i poinstalowal tylko sterowniki ze stronki acera
(dla modelu 5720)

tak ze nie wiem czy to wina visty czy to naped nie kontaktuje
- wykrecilem nawet z niego ze 20 srubek ale udalo mi sie
tylko czesciowo go zdemontowac - glownie podgiac klawiature
z brzegow - na srodku i przy ekrania cos trzyma a nie mam
checi tego bardziej rozbebeszac - i tak dobrze ze udalo mi
sie z popwrotem dobrze skrecic

ktos wie czego moge sprobowac?