Re: laptop i czytnik dvd - nie dziala

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sun 29 Jan 2012 - 11:10:25 MET

On 2012-01-29 09:00, fir.WYTNIJ@gazeta.pl wrote:

> nie widac zadnych obiawow podlaczenia do pradu (czy gdyby byl
> podlaczony to by bylo widac jakies oznaki ?)

Przy uruchomieniu sprzetu napędy optyczne zazwyaczaj sympatycznie
mrugają. Nie ma sensu rozkręcać samego napędu bo są bardzo tanie a
elementy tak drobne, że bez sprzętu wiele się nie zrobi. Problem może
być na złączu z płytą to standardowe SATA + zasilanie mini, ew przy PATA
na napęd zakłądana jest przejściówka. Oczywiście sam napęd mógł paść
(chociażby złącze przy jakimś maltretowaniu go ;))

Co zrobić? Wyjąć stary napęd, spraedzić np. na PC, jeżeli nie działa -
wymienić napęd.