Re: PCI-E 2xSATA z port multiplier - ktos ostatnio uzywal?

Autor: Gotfryd Smolik news <smolik_at_stanpol.com.pl>
Data: Wed 18 Jan 2012 - 10:35:34 MET

On Wed, 18 Jan 2012, Rafal Lukawski wrote:

> Ty nie pytasz o JBOD tylko pytasz o dostęp do poszczególnych dysków,

  Toż wyjaśniałem wielkimi literami. Kilka razy.
  Również to, że we *WSZYSKICH* konfigurowalnych kontrolerach, tryb
"JaD" nazywany jest "JBOD", mimo że to nieściśle.
  Dysk wystawiany "luzem" do systemu nazywany jest JBOD i tyle,
mimo że nazwanie go jednoskładnikowym mirrorem jest równie
(bez)sensowne (no chyba że sens jest taki, iż kontroler pozwala
rozbudowywać mirrory w locie, a JBODy nie).
  Dlatego posłużyłem się określeniem "2x JBOD" - że chcę widzieć
*DWA* dyski w systemie, a nie jeden.

> a to zupelnie inny temat. Sprawdz sobie na wikipedii

  Ale nie odsyłaj mnie do wikipedii, sam sobie sprawdź co to jest
port multiplier (w tejże wikipedii :P) będziesz wiedział skąd
wziął się w temacie :]
  Po co bym pytał o obsługę muliplikacji, jak nie po to żeby dyski
były widoczne osobno?

> Swoja droga pierwszy z wspomnianych przez Ciebie kontrolerów umozliwia dostep
> do *pojedynczych dysków*. na 100% z poziomu linuxa,

  Thx za info, o to mi chodziło.
  Czekam jeszcze na zeznania kogoś kto sprawdził pod Windows :)

pzdr, Gotfryd