PCI-E 2xSATA z port multiplier - ktos ostatnio uzywal?

Autor: Gotfryd Smolik news <smolik_at_stanpol.com.pl>
Data: Tue 17 Jan 2012 - 20:04:34 MET

  Pytanie jest takie - czy w kartach tego rodzaju:
http://allegro.pl/adapter-kontroler-2x-sata-2-0-ii-na-slot-pci-e-krk-i2027894691.html
http://allegro.pl/itec-pcie-card-ata-ii-esata-ata-pcesata3-ontech-i2008137153.html
(w opisie jest nie tylko "3-portowa", ale również "3-kanałowa)

...i podobnych komuś działają 2 dyski z ustawieniem 2xJBOD?
(i 3x JBOD jeśli akurat dają)

  Celem wyjaśnienia:
- tak, doskonale zdaję sobie sprawę z ograniczeń przepustowości
- owszem, mam kartę 2-portową, ale 1-kanałową (kupiona dawniej,
  "multiplierowe" się nie przewalały na rynku)
- nie, nie chcę widzieć na oczy hasła "RAID", urządzają mnie
   wersje "backup" i "archiwizacja" :P
- owszem, porty na płycie głównej mam zapchane, tak, mam panel
   z gniazdem SATA (nie eSATA), to gdzie będzie dysk nie jest
   przedmiotem rozważań ;)
- nie musi obsługiwać CD/DVD
- owszem, reklamy czytać umiem, mnie interesuje czy i jaka
  konkretnie karta komuś *działa* (lub "działała" w znaczeniu
  sprawdzenia), najlepiej w wersji z Windows XP i Windows 7
- uwagi nt."widoczności" przy bootowaniu (mało istotne) tudzież
  skuteczności wykrywania po włączeniu dysku (wręcz przeciwnie,
  bardzo użyteczne) przy pracującym komputerze mile widziane,
  bo jak rozumiem "zdolność RAIDowa" kontrolera może tu być
  przeszkodą (jeśli to na kontrolerze jest zapisywana
  konfiguracja, dla celów bootowania na przykład, podłączenie
  innego dysku może dać dziwne wyniki)

  Jak jeszcze o czymś zapomniałem to poproszę o pytania :D
(nie wiem czy się dostatecznie zabezpieczyłem przed flejmami
omijającymi pytanie :))

pozdrowienia, Gotfryd