Re: Nagrywarka

Autor: Przemys³aw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Fri 23 Dec 2011 - 03:27:10 MET

Dnia Thu, 22 Dec 2011 21:26:23 +0100, LP napisał(a):

> Właśnie to miałem na myśli przywołując powyżej opisy zabawek. Ale to, że
> np.większość producentów drobnego sprzętu elektrycznego zastrzega, że nie
> ponosi odpowiedzialności za podłączenie do sieci wyprodukowanego przez
> siebie urzÄ…dzenia kablem innego producenta, nie powoduje zazwyczaj ( u
> większości w miarę normalnych użytkowników) lęku przed takim rozwiązaniem.

Z całym szacunkiem, ale… postaw się z drugiej strony. Dostarczasz sprzęt. Na
przykład monitory. Dostarczasz razem z nim kabel zasilający / sygnałowy, o
których wiesz, że trzymają wymagane parametry. W instrukcji zastrzegasz: ma
działać z kablem zasilającym A i kablem sygnałowym B. Użytkownik wpiął coś
innego. Nie bangla, albo bangla nie tak, jak trzeba. UrzÄ…dzenie wraca do
serwisu. Badane jest na podzespołach A i B tak, jak to dostarczone jest do
użytkownika. Użytkownik przyznaje się, że wykorzystywał inne podzespoły.
Użytkownik jest - IMVHO całkowicie słusznie - spuszczany na drzewo.

LP. Fakt, że dane urządzenie działa poprawnie z innymi podzespołami (typu
kabel zasilający, kabel sygnałowy, jeden albo oba zalecanej długości) nie
znaczy, że tak będzie zawsze. Producent danego urządzenia - dajmy na to
monitora - nie będzie i nie ma nawet fizycznej możliwości - sprawdzenia
wszystkich dostępnych na rynku kabli sygnałowych / przedłużaczy itp. Uznaje
odgórnie: ma działać na tym, co on sam dostarcza. To jest sprawdzone,
przetestowane i po prostu działa. Reszta może, ale wcale nie musi. Używać
reszty możesz, ale na własne ryzyko. Postaw się przez moment na miejscu
producenta jakiegoś popularnego sprzętu, to zrozumiesz o czym piszę.

Nie, żebym jakoś zawsze i wszędzie producentów bronił, gdyż czasami jak się
czyta warunki użytkowania sprzętu, to pusty śmiech człowieka ogarnia. Ale
takie akurat zastrzeżenia, o których mówimy, wcale tak bezsensowne nie są.

[ Bóg stworzył człowieka ponieważ rozczarował się małpą. Z dalszych        ]
[ eksperymentów zrezygnował.                                  (Mark Twain) ]