Monitory z tunerem TV (analog/dvb-t)

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sun 27 Nov 2011 - 17:04:10 MET

Jako że nie miałem do czynienia z takim cudem, jak monitor z wbudowanym
tunerem - to pytam - czym się to różni (w praktyce, w użytkowaniu) od
telewizora z wejściem vga/hdmi/dvi? Pomijając już np wielkość i jakość
użytej matrycy (przyjmuję że w monitorze z tunerem jest matryca
"monitorowa" a nie "telewizyjna")

Zasadniczo wygląda to że monitor z tunerem = telewizor, ale pytania mi
się nasuwają (wynikłe z dotychczasowych doświadczeń z TV użytym jako
monitor):

- czy włączanie/wyłączanie komputera powoduje automagiczne włączanie
wyłączanie monitora_z_tunerem ? (tak jak każdego normalnego monitora
komputerowego, od czasów CRT potrafiących pójść w sleep i się obudzić po
włączeniu komputera). Pytam, bo TV (a przynajmniej te które miałem w
rękach) - nie potrafiły tego, aby uzyskać obraz trzeba było TV włączyć
pilotem/guzikiem, wybrać wejście PC/hdmiPC itp, a po wyłączeniu
komputera - TV przez ustalony czas (minimalnie 5-10minut) świecił "no
signal" albo przełączał sie na inne źródło, np tuner).

- wszystkie macane przeze mnie telewizory LCD straaasznie długo startują
od włączenia do uzyskania obrazu (w stosunku do monitora, czy starych
tv-CRT, przeważnie po 5sekund, a niektóe nawet 10-15s). Czy
monitor-z-tunerem ma taką samą przypadłość? Jeśli tak, to używanie
wygaszania ekranu to byłaby lekka porażka.

- co z głośnikami? Jako że jest tuner tv, to i dźwięk zapewne też jest.
A skoro jest dzwięk, to PC podłączony po hdmi - czy będzie grał na
wbudowanych w monitor głośnikach, czy trzeba audio dodatkowym kabelkiem
jack3.5mm ?

Niestety, obecnie sprzedawcy w sklepach-dla-idiotów i w komputerowych
niewiele więcej potrafią powiedzieć o sprzęcie, niż hasła (bełkot)
marketingowy z kartonu typu "full hd, kontrast mega, 3x hdmi"...

Interesuje mnie użycie monitora komputerowego jako odbiornika "cctv" -
jest "lokalna-biurowa kablówka" do której parę kamer cctv wpięte z
modulatorami, tak że na kilku kanałach mogę oglądać monitoring (mogę
sprawdzić czy auto jeszcze stoi, czy już dostawa przyjechała, itp).
Można by to zrobić z tunerem na usb, albo na zwykłym TV, ale nie zawsze
komputer jest włączony (a wręcz często go nie ma - laptop), a monitor i
tak stoi (tzn będzie stał, bo muszę kupić jakiś full-hd, 1024x600 z
laptopa to przymało do pracy). Stąd te pytania.