Re: Monitory z tunerem TV (analog/dvb-t)

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Tue 29 Nov 2011 - 02:13:28 MET

Dnia 27.11.2011, BartekK napisał(a):

Odpowiem na bazie doświadczeń z LG M2280D.

> - czy włączanie/wyłączanie komputera powoduje automagiczne włączanie
> wyłączanie monitora_z_tunerem ?

Włączanie - jeśli jest wyłączony to nie, gdy jest włączony to przestawi
się na HDMI/DSUB w zależności co skonfigurujesz/podłączysz.
Wyłączanie - włączy się "wygaszacz" z logo LG, następnie po paru minutach
wyłączy się całkowicie (możliwe jest też chyba skonfigurowanie by po
wyłączeniu komputera włączył TV albo inne źródło, ale nie próbowałem).

> - wszystkie macane przeze mnie telewizory LCD straaasznie długo startują
> od włączenia do uzyskania obrazu (w stosunku do monitora, czy starych
> tv-CRT, przeważnie po 5sekund, a niektóe nawet 10-15s). Czy
> monitor-z-tunerem ma taką samą przypadłość? Jeśli tak, to używanie
> wygaszania ekranu to byłaby lekka porażka.

Ten nie ma. Obraz jest praktycznie od razu.

> - co z głośnikami? Jako że jest tuner tv, to i dźwięk zapewne też jest.
> A skoro jest dzwięk, to PC podłączony po hdmi - czy będzie grał na
> wbudowanych w monitor głośnikach, czy trzeba audio dodatkowym kabelkiem
> jack3.5mm ?

Nie sprawdzałem. Raz, że mam kartę bez HDMI, dwa podłączam do niego
komputery przez KVM DVI-D.
IMO nie powinno być problemu z puszczeniem dźwięku po HDMI.

> Interesuje mnie użycie monitora komputerowego jako odbiornika "cctv" -
> jest "lokalna-biurowa kablówka" do której parę kamer cctv wpięte z
> modulatorami, tak że na kilku kanałach mogę oglądać monitoring (mogę
> sprawdzić czy auto jeszcze stoi, czy już dostawa przyjechała, itp).
> Można by to zrobić z tunerem na usb, albo na zwykłym TV, ale nie zawsze
> komputer jest włączony (a wręcz często go nie ma - laptop), a monitor i
> tak stoi (tzn będzie stał, bo muszę kupić jakiś full-hd, 1024x600 z
> laptopa to przymało do pracy). Stąd te pytania.

Polecam wspomnianego LG. Jedyny minus jaki mogę wytknąć to sztywna
podstawa co akurat mi nie przeszkadza bo mam przy biurku uchwyt VESA.

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/ http://polish.spampoison.com/