Re: Ceny dysk贸w

Autor: Przemys砤w Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Wed 16 Nov 2011 - 21:52:48 MET

Dnia 02 Nov 2011 09:38:53 GMT, Sergiusz Rozanski napisa艂(a):

> Tak, ja akurat z g贸ry wiem i bezb艂臋dnie co mam trzyma膰 na SSD, a co na HDD
> (w moim przypadku to jest w og贸le archiwum offline, wi臋c jak si臋 pomyl臋
> to nie mam dost臋pu wcale).

Szcz臋艣liwy cz艂owiek z Ciebie. U mnie 艣rednio si臋 to sprawdza m.in. dlatego,
偶e katalogi ze 藕r贸d艂ami, z kt贸rych skorzysta膰 mog臋 mie膰 potrzeb臋 w ka偶dej
chwili, to jak na razie maj膮 obj臋to艣膰 ponad 90GB. Na kopiowanie danych w t臋
i wewt臋 nie mam po prostu czasu.

> W archiwum wrzucam akurat wszystko, do tej pory ceny HDD by艂y tak niskie
> 偶e oszcz臋dno艣膰 wydawa艂a mi si臋 elementem zb臋dnym i nie przeszkadza艂o mi
> to 偶e 99% tych danych NIGDY nie zostanie u偶yta.

U mnie selekcja jednak ostra by艂a.

> Z zalet SSD jakie sobie ceni臋 to (z laptopowego punktu):
> - brak emenet贸w mechanicznych - wibracje, ha艂as, temperatury

Brak element贸w mechanicznych - zgoda. Temperatury niby takie niskie? Hmm鈥
Znajomemu w firmie, gdzie (patrz膮c na potrzeby) zdecydowali si臋 na macierz
na dyskach SSD, ju偶 zdarza艂o si臋 par臋 razy zdrowo kl膮膰 na czym 艣wiat stoi,
bo problemy z ch艂odzeniem takiego cude艅ka jednak maj膮 spore.

> - odporno艣膰 mechaniczna - widzia艂em uszkodzone hdd przez pukniecie laptopem
> w st贸艂

W opozycji jest odporno艣膰 鈥瀕ogiczna鈥 SSD - ile to tak naprawd臋 wytrzyma
cykli zapisu i odczytu (p艂yty CD/DVD te偶 mia艂y mie膰 tak膮 trwa艂o艣膰, 偶e jak
si臋 masz wiktor), problemy z firmware (ot - cho膰by obecny tu w膮tek, 偶e dyski
raz s膮 wykrywane przez kontroler, raz nie)鈥

> - szybki czas dost臋pu - bardzo responsywna maszyna

Popracuj臋 na maszynie z SSD, por贸wnam z dwoma dyskami 7200 rpm, si臋 wypowiem
dosadniej. :D

> Nie przeszkadza mi ma艂a wielko艣膰 dysku, bo i tak nie zmieszcz臋 _ca艂ego 偶ycia_
> na rzadnym hdd (np zdj臋cia w RAW zajmuj膮 mi ju偶 kilka TB), wi臋c na SSD trzymam

呕adnym - jak pragn臋 skona膰.

> prace do obr贸bki, p贸藕niej folder leci na archiwum, a wynik pracy w rozmiarach
> ekranowych trzymam na laptopie (obecnie z 10 lat pracy we foto cyfrowej to jest
> oko艂o 15GB - z kilku TB sur贸wek). Dysk mam 128GB.

U mnie tak r贸偶owo nie jest - cz臋sto i g臋sto si臋gam do materia艂贸w robionych w
ubieg艂ym roku. Jak si臋 razem zbierze ile tego le偶y z wykorzystywanych na
bie偶膮co 藕r贸de艂, materia艂贸w z dw贸ch lat鈥 By艂by problem z trzymaniem tego na
SSD. :(

--
[ Przemys艂aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Q: Moze mi ktos doradzic jakas gre, ktora moze sie spodobac drugiej      ]