Re: Ceny dysków

Autor: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf_at_media-lab.com.pl>
Data: Thu 17 Nov 2011 - 12:02:13 MET

Dnia 16.11.2011 Przemys³aw Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisa³/a:
> Dnia 02 Nov 2011 09:38:53 GMT, Sergiusz Rozanski napisa³(a):

> Szczê¶liwy cz³owiek z Ciebie. U mnie ¶rednio siê to sprawdza m.in. dlatego,
> ¿e katalogi ze ¼ród³ami, z których skorzystaæ mogê mieæ potrzebê w ka¿dej
> chwili, to jak na razie maj± objêto¶æ ponad 90GB. Na kopiowanie danych w tê
> i wewtê nie mam po prostu czasu.

90GB to bym pewnie nie patyczkowa³ siê z niczym :) nie ma jeszcze laptopów
nie komputerów przeno¶nych >1.5kG - tylko laptopów co by moje potrzeby
obejmowa³y, wiêc bazujê na archiwum offline - no chyba ¿e laptopy z 6TB s±
dostepne?

> Brak elementów mechanicznych - zgoda. Temperatury niby takie niskie? Hmm???
> Znajomemu w firmie, gdzie (patrz±c na potrzeby) zdecydowali siê na macierz
> na dyskach SSD, ju¿ zdarza³o siê parê razy zdrowo kl±æ na czym ¶wiat stoi,
> bo problemy z ch³odzeniem takiego cudeñka jednak maj± spore.

Mia³em macierz na ssd w pracy i j± tak szybko jak zainstalowa³em tak wywali³em,
a szkoda, bo dawa³a radê, ale po zajechaniu 3 sztuk ssd wróci³em do talerzy,
laptop to ca³kiem inna sprawa. Mój jest stale zimny (MB Air).

> W opozycji jest odporno¶æ ???logiczna??? SSD - ile to tak naprawdê wytrzyma
> cykli zapisu i odczytu (p³yty CD/DVD te¿ mia³y mieæ tak± trwa³o¶æ, ¿e jak
> siê masz wiktor), problemy z firmware (ot - choæby obecny tu w±tek, ¿e dyski
> raz s± wykrywane przez kontroler, raz nie)???

Wytrzyma 2 lata, co 2 lata i tak wymieniam laptopa - wystarczy. Pukniêcia
móg³by nie wytrzymaæ pierwszego dnia. Problemy z firmware nie s± domen± tylko
SSD, HDD te¿ na to cierpi± - popatrz na cierpienia niektórych userów
momentusów choæby.

> Popracujê na maszynie z SSD, porównam z dwoma dyskami 7200 rpm, siê wypowiem
> dosadniej. :D

Tzn mam 2x7200 raid0 we firmowym w2008cal, praca sympatyczna, ale laptop z
2 dyskami nie bêdzie wa¿y³ 1.5kG i jak dla mnie bêdzie to maszyna stacjonana,
nie do u¿ytku w mobile, no i nie znam cichego 7200 - tzn 0dB - w nocy bêdzie
s³yszalny - w serwerowni mi to wisi.

> U mnie tak ró¿owo nie jest - czêsto i gêsto siêgam do materia³ów robionych w
> ubieg³ym roku. Jak siê razem zbierze ile tego le¿y z wykorzystywanych na
> bie¿±co ¼róde³, materia³ów z dwóch lat??? By³by problem z trzymaniem tego na
> SSD. :(

Zawsze mogê siêgn±æ do archiwum online, nie jest to ju¿ tak± przeszkod± - w
przypadku ¼róde³ (programów) jest to nawet mozliwe do pracy nad nimi online z
np konsoli. Z RAW - zdjêcia - niestety mo¿e byæ problem.

--
"A có¿ to za sens kupowaæ samochód, ¿eby je¼dziæ po asfalcie?
Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest