Re: Ceny dysków

Autor: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf_at_media-lab.com.pl>
Data: Wed 02 Nov 2011 - 10:38:53 MET

Dnia 01.11.2011 Przemys³aw Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisa³/a:
> Dnia Tue, 01 Nov 2011 14:33:44 +0100, Andrzej napisa³(a):

> Warte czego? Trzymania na SSD? Czy warte obróbki? Czy z góry i bezb³êdnie
> wiesz, które dane zmagazynujesz, a które bêdziesz regularnie i intensywnie
> wykorzystywa³? :)

Tak, ja akurat z góry wiem i bezb³êdnie co mam trzymaæ na SSD, a co na HDD
(w moim przypadku to jest w ogóle archiwum offline, wiêc jak siê pomylê
to nie mam dostêpu wcale). W archiwum wrzucam akurat wszystko, do tej pory
ceny HDD by³y tak niskie ¿e oszczêdno¶æ wydawa³a mi siê elementem zbêdnym i
nie przeszkadza³o mi to ¿e 99% tych danych NIGDY nie zostanie u¿yta.
Z zalet SSD jakie sobie ceniê to (z laptopowego punktu):
- brak emenetów mechanicznych - wibracje, ha³as, temperatury
- odporno¶æ mechaniczna - widzia³em uszkodzone hdd przez pukniecie laptopem
w stó³
- szybki czas dostêpu - bardzo responsywna maszyna
Nie przeszkadza mi ma³a wielko¶æ dysku, bo i tak nie zmieszczê _ca³ego ¿ycia_
na rzadnym hdd (np zdjêcia w RAW zajmuj± mi ju¿ kilka TB), wiêc na SSD trzymam
prace do obróbki, pó¼niej folder leci na archiwum, a wynik pracy w rozmiarach
ekranowych trzymam na laptopie (obecnie z 10 lat pracy we foto cyfrowej to jest
oko³o 15GB - z kilku TB surówek). Dysk mam 128GB.