Re: Wymiana dupnej błyszczącej matrycy

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Wed 02 Nov 2011 - 00:24:17 MET

Dnia Tue, 1 Nov 2011 21:48:50 +0100, Santana napisał(a):

> To po co zadajesz idiotyczne pytania? Tylko skrajny debil kupi szpeja z
> błyszczącą matryca żeby wymienić ją na matową. Normalny koleś kupi z matową
> a pozostające walory wyda na inne przyjemności. Choćby na dziwki :)

O ile znajdzie takowego szpeja z matową matrycą. Nie tak dawno (kwiecień)
szukałem laptopa dla siebie, na te nie tak często wyjazdy, które mam. Bez
specjalnych szaleństw - Core i3 lub i5, rozmiar 14-15", pamięci 2-4GB, cena
do około 2,2 kPLN. Wpadam do sklepu, zapuszczam wyszukiwarkę. Początkowo
jest nieźle - ponad 140 różnych modeli do wyboru. Zawężam wyszukiwanie
włączając opcję "matowa matryca". Wybór się rzeczywiście zawężył. Do 0
(słownie: do zera).

Kupiłem poleasingowego Della Lattitude D630. Core 2 Duo 2,2 GHz, 2GB ram,
dysk 80GB, 14" i - tadam - matowa matryca (i do tego rozdzielczość 1440x900
- jak dla mnie całkiem przyzwoicie). Kosztował mnie 1050PLN + koszt zakupu
640GB Samsunga 2,5" 7200 rpm - razem 1350 PLN.

Może w segmencie cenowym od 6 kPLN netto więcej modeli jest z matową
matrycą. W segmencie dla normalnych ludzi, potrzebujących kupić sprzęt, z
którym od czasu do czasu się gdzieś przemieszczą, to wśród fabrycznie nowych
klaptopów matowej matrycy można szukać dosłownie ze świecą. IMVHO.

[ Nim język puścisz w taniec,                                              ]
[ Załóż na mordę... kaganiec.                            (Jan Sztaudynger) ]