Re: Prośba o pomoc w diagnozie

Autor: Vituniu <vituniu_at_gmail.com>
Data: Mon 24 Oct 2011 - 21:56:13 MET DST

> To są fakty wynikające z konstrukcji procesorów AMD na socket A.
> Nie mają one zabezpieczenia przed przegrzaniem

Maja. Z roznych wzgledow o znacznie gorszej skutecznosci niz w
procesorach Intela z tamtej epoki, ale maja.

Polecam lekture:
http://ixbtlabs.com/articles/pentium4athlonxpthermalmanagement/

> i w razie np.
> zatrzymania wentylatora i wzrostu temperatury
> rdzeń ulega wręcz stopieniu (jak w reaktorze :)).
> Co powoduje zwarcie i spalenie układów zasilających procesor na płycie.

Problem z ta teoria jest taki, ze sie nie sprawdza.
Gdyby tak bylo, to procesor po "wrecz stopieniu" natychmiast zabijalby
plyte, w ktorej ulegl uszkodzeniu. We wszystkich wypadkach, w ktorych
mialem doczynienia z uszkodzoniem procesorow z Socket A, czy to ze
wzgledu na przegrzanie, czy tez ukruszenie rdzenia, wymiana procesora
zalatwiala sprawe.

> Jeśli uszkodzenie nastąpi w ten sposób,
> że procesor dostanie 3,3V zamiast właściwego to natychmiast się uszkodzi.
> Włożenie go do dobrej płyty znów uszkodzi układ zasilania procesora.

Nie twierdze, ze nie jest to mozliwe. Twierdze natomiast, ze malo
prawdopodobne.

> Przećwiczyłem to niestety na własnej skórze.
> Uszkodziłem w ten sposób 3 płyty i 5 procesorów.

Coz... Druga plyta to pech, ale trzecia swiadczy juz o Tobie.

pozdrawiam,
Vituniu.