Re: Prośba o pomoc w diagnozie

Autor: Remek <dupa_at_gmail.com>
Data: Mon 24 Oct 2011 - 16:46:42 MET DST

Użytkownik "Vituniu" napisał:

> Hę?

> Malo prawdopodobne.
> AFAIR nie slyszalem o takim przypadku.
> Rzecz jasna poza tymi, gdzie procesor byl
> w jakis sposob uszkodzony mechanicznie.

To, że nie słyszałeś może świadczyć jedynie o Twoim słabym słuchu. To są fakty
wynikające z konstrukcji procesorów AMD na socket A. Nie mają one zabezpieczenia
przed przegrzaniem i w razie np. zatrzymania wentylatora i wzrostu temperatury
rdzeń ulega wręcz stopieniu (jak w reaktorze :)). Co powoduje zwarcie i spalenie
układów zasilających procesor na płycie. Jeśli uszkodzenie nastąpi w ten sposób,
że procesor dostanie 3,3V zamiast właściwego to natychmiast się uszkodzi.
Włożenie go do dobrej płyty znów uszkodzi układ zasilania procesora.
Przećwiczyłem to niestety na własnej skórze. Uszkodziłem w ten sposób 3 płyty i
5 procesorów. Mogę Ci je wysłać do sprawdzenia.

Remek