Re: Po co nam dvd?

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sat 20 Aug 2011 - 18:10:37 MET DST

> o nic
> twarde dyski juz obecnie produkuje sie tak ze cale rodziny sa identyczne,
> jedyna roznica jest ilosc talezy/glowic, nikt nie bedzie sie bawil w
> projektowanie dysku od podstaw zeby obciac koszty (niezbyt mam pomysl
> gdzie)
> o dolara

Potencjalna roznica, ktora wymagalaby byc moze istotnych zmian w
elektronice, oraz innego polaczenia z glowicami to jednoczesny
odczyt/zapis z wszystkich glowic dysku. Przy 4 talerzach i 8 glowicach
daje to wewnetrzny transfer 8 krotnie wiekszy niz zwyklych dyskow, w
praktyce taki kombajn zachowuje sie jak dysk jednotalerzowy.

Byc moze jednak odkrywam ameryke, dawno nie szukalem info na temat tego
co jest faktycznie w HDD (poza tym sporo informacji jest utajnionych).