Re: Samsung i pojemnośc dysku dodatkowego - niewiadoma.

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Tue 16 Aug 2011 - 06:41:12 MET DST

> Człowieku, czy ty czytasz w ogóle to co piszesz? Rękojmia jest dla firm,
> niezgodność z umową dla klientów indywidualnych. Inne przepisy regulują
> jedno i drugie, inne są uprawnienia i obowiązki stron, ty sobie mieszasz
> obie instytucje prawne zupełnie się nie przejmując, że bzdury przy tym
> wygadujesz.

Masz racje Człowieku, aczkolwiek zabrakło skojarzenia z długim
weekendem, co róznie wpływa na kojarzenie ;) Cięzki poniedziałek ;)
Odłóż proszę emocje na bok, ustawy to wyjątkowa nudna lektura ;)

Poprawiam się: "W przypadku sprzedaży rzeczy ruchomej z udziałem
konsumentów nie stosuje się rękojmi, lecz niezgodność towaru z umową",

> Nie że sprzęt nie działał prawidłowo, tylko że niezgodność istniała. I tak,
> sprzedawca po pół roku ma prawo się domagać, żeby klient dowiódł, że
> istniała. Że prawie niemożliwe do udowodnienia? Owszem. Dlatego
> bezpieczniej korzystać z gwarancji.

Wyobraźmy sobie sytuacje, że sklep internetowy przy sprzedaży
konsumenckiej zgodnie z ustawą odpowiada za niezgodność do dwóch lat
(aczkolwiek trace powoli praktyczne zrozumienie pojęcia tych dwóch lat).

Jednakże gdy klient zgłosi wadliwy sprzęt po 7 miesiącach, to już może
mieć problemy - dobrze to rozumiem? Gwarancji nie daje bo jak dobrze
rozumiem - nie musi? W kazdym razie dowodem zakupu jest paragon na
którym nie ma żadnych pisemnych informacji o formie reklamacji
(gwarancja/niezgodność etc)