Re: Samsung i pojemnośc dysku dodatkowego - niewiadoma.

Autor: Andrzej Libiszewski <a.libiszewski_at_gazeta.usunto.pl>
Data: Tue 16 Aug 2011 - 10:55:30 MET DST
Message-ID: <ulwsrt1qdpud$.1c4cv6xa9r40p$.dlg@40tude.net>
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"

Dnia Tue, 16 Aug 2011 06:41:12 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):

>>
>>>
>>> Z jednej strony jest mowa o 6 miesiącach, z drugiej o 2 latach rękojmi
>>
>> Człowieku, czy ty czytasz w ogóle to co piszesz? Rękojmia jest dla firm,
>> niezgodność z umową dla klientów indywidualnych. Inne przepisy regulują
>> jedno i drugie, inne są uprawnienia i obowiązki stron, ty sobie mieszasz
>> obie instytucje prawne zupełnie się nie przejmując, że bzdury przy tym
>> wygadujesz.
>
> Masz racje Człowieku, aczkolwiek zabrakło skojarzenia z długim
> weekendem, co róznie wpływa na kojarzenie ;) Cięzki poniedziałek ;)
> Odłóż proszę emocje na bok, ustawy to wyjątkowa nudna lektura ;)

Jest ci wybaczone :)

>
> Poprawiam się: "W przypadku sprzedaży rzeczy ruchomej z udziałem
> konsumentów nie stosuje się rękojmi, lecz niezgodność towaru z umową",
>

Otóż to.
 
>>
>>> (konsument) lub też innym okresie rękojmii deklarowanym przez inne
>>> podmioty gospodarcze. Jak wspomnialem, nie jestem prawnikiem, czy wg
>>> Ciebie dystrybutorzy sprzetu powinni (mogą) domagać się dodatkowych
>>> dowodów, ze sprzęt nie funkcjonował odpowiednio w momencie zakupu?
>>> Udowodnienie tego jest praktycznie niemozliwe.
>>
>> Nie że sprzęt nie działał prawidłowo, tylko że niezgodność istniała. I tak,
>> sprzedawca po pół roku ma prawo się domagać, żeby klient dowiódł, że
>> istniała. Że prawie niemożliwe do udowodnienia? Owszem. Dlatego
>> bezpieczniej korzystać z gwarancji.
>
> Wyobraźmy sobie sytuacje, że sklep internetowy przy sprzedaży
> konsumenckiej zgodnie z ustawą odpowiada za niezgodność do dwóch lat
> (aczkolwiek trace powoli praktyczne zrozumienie pojęcia tych dwóch lat).
>
> Jednakże gdy klient zgłosi wadliwy sprzęt po 7 miesiącach, to już może
> mieć problemy - dobrze to rozumiem?

Może, chcoć jak sam zauważyłeś, nie musi.

> Gwarancji nie daje bo jak dobrze
> rozumiem - nie musi?

Gwarancję daje _wyłącznie_ producent sprzętu, nie sprzedawca.

> W kazdym razie dowodem zakupu jest paragon na
> którym nie ma żadnych pisemnych informacji o formie reklamacji
> (gwarancja/niezgodność etc)

Szczegółowe warunki gwarancji producenta są zwykle w dokumentacji
urządzenia lub na stronie producenta.

-- 
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"Control the coinage and the courts — let the rabble have the rest."
Thus the Padishah Emperor advises you. And he tells you; "If you want
profits, you must rule." There is truth in these words, but I ask
myself; "Who are the rabble and who are the ruled?"
Received on Tue Aug 16 11:00:03 2011

To archiwum zostao wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Tue 16 Aug 2011 - 11:51:01 MET DST