Re: Samsung i pojemnośc dysku dodatkowego - niewiadoma.

Autor: Andrzej Libiszewski <a.libiszewski_at_gazeta.usunto.pl>
Data: Mon 15 Aug 2011 - 23:58:31 MET DST

Dnia Mon, 15 Aug 2011 22:51:33 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):

> Nie interesuje mnie to i nigdy nie musialo, zarowno gdy oddawalem sprzet
> do sklepow jak i do hurtowni /jako firma/ (ktore zapewne maja stosowne
> wsparcie prawne). Sprzet przestaje dzialac, domniemuje sie jedynie
> uzytkowanie zgodnie z przeznaczeniem, jeszcze sie nie zdarzylo by
> ktorakolwiek z duzych firm typu Techdata, AB, Incom, ABC Data nie
> wymienily sprzetu.

Prawo jest jakie jest, nawet jak cię to nie interesuje. Że hurtownie ci
szły na rękę? Może i szły, ale lepiej nie liczyć na to, bo przymusu nie
mają.

> Z jednej strony jest mowa o 6 miesiącach, z drugiej o 2 latach rękojmi

Człowieku, czy ty czytasz w ogóle to co piszesz? Rękojmia jest dla firm,
niezgodność z umową dla klientów indywidualnych. Inne przepisy regulują
jedno i drugie, inne są uprawnienia i obowiązki stron, ty sobie mieszasz
obie instytucje prawne zupełnie się nie przejmując, że bzdury przy tym
wygadujesz.

> (konsument) lub też innym okresie rękojmii deklarowanym przez inne
> podmioty gospodarcze. Jak wspomnialem, nie jestem prawnikiem, czy wg
> Ciebie dystrybutorzy sprzetu powinni (mogą) domagać się dodatkowych
> dowodów, ze sprzęt nie funkcjonował odpowiednio w momencie zakupu?
> Udowodnienie tego jest praktycznie niemozliwe.

Nie że sprzęt nie działał prawidłowo, tylko że niezgodność istniała. I tak,
sprzedawca po pół roku ma prawo się domagać, żeby klient dowiódł, że
istniała. Że prawie niemożliwe do udowodnienia? Owszem. Dlatego
bezpieczniej korzystać z gwarancji.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."