Re: Zasilacz Enermax

Autor: WiesłaW <nawu_at_usun.poczta.onet.pl>
Data: Mon 04 Jul 2011 - 13:09:52 MET DST

Dnia 03-07-2011 o 12:11 Magdalena napisał na pl.comp.pecet:

> Czy ktoś z Was posiada zasilacz Enermax NAXN ENP500AWT 80+ 500W?
>
> http://www.proline.pl/?p=EMX+NAXN+ENP500AWT
>
> Chciałabym zakupić ten właśnie zasilacz, tylko najpierw wolę zasięgnąć
> opinii ludzi, którzy wyżej wymieniony zasilacz używają w praktyce. Czy
> warty jest swojej ceny, czy jest cichy i czy trzyma napięcia zgodnie z
> normą. Czyli wszystko to co ważne jest w zasilaczu :-)

Nigdy nie miałem takiego zasilacza, co jak może zauważysz nie ma
większego znaczenia. Mam natomiast Codegena, który pracował bezawaryjnie
6 lat, a teraz jeszcze sprawny leży w szafie. Mógłbym napisać, że to
najlepszy sprzęt? :)

Co do meritum. Enermax owszem, ale NAXN tylko powyżej 600W (choć też bym
się zastanawiał). Choć Enermax sam robi zasilacze, ta seria produkowana
jest przez CWT i Sirteca, a tej pierwszej za bardzo w tym przypadku bym
nie ufał i odradzam.
W tej cenie (nawet taniej) można kupić sprawdzone i lepsze konstrukcje.

> Mam jeszcze dwa pytanka dotyczące tego zasilacza. Niestety nigdzie w
> internecie nie mogę znaleźć odpowiedzi, dlatego pytam tutaj.
>
> 1. Czy wtyczka ATX jest wtyczką rozłączaną na 20 + 4 piny, czy jest to
> jedna wtyczka 24 piny?

Z opisu producenta wynika, że nie jest rozłączana. Nie ma to w zasadzie
żadnego znaczenia, ponieważ pasuje do 20 i 24 pinowych zasilań. Należy
tylko odpowiednio go włożyć do gniazda.

> 2. Z tego co wyczytałam w internecie, zasilacz ten ma 5 wtyczek SATA.
> Pytanie jest następujące. Czy te 5 wtyczek jest na jednej wiązce kabli,
> czy są to dwie wiązki lub więcej? Mam nadzieję, że są to co najmniej
> dwie osobne wiązki. Ważne jest to dla mnie dlatego, ponieważ muszę do
> tego podłączyć nagrywarkę, która jest na górze obudowy, i dysk, który
> jest na dole obudowy :-) Jeśli więc zasilacz będzie miał tylko jedną
> wiązkę z 5 wtyczkami SATA, to po prostu nie będzie można podłączyć obu
> tych urządzeń.

Są to dwie wiązki. Jedna z trzema, druga z dwoma złączami SATA o długości
48 cm do pierwszego złącza i 15 cm między złączami.

> Dla ludzi którzy lubią poczytać o dziwnych przypadkach komputerowych...

Piski jak już ktoś napisał, mogą być skutkiem odklejania się cewek i
niekoniecznie musi to świadczyć o awarii zasilacza. W sieci można znaleźć
pomysły - jak je przykleić.
Aha, wyłącznik w ogromnej większości zasilaczy, wcale nie wyłącza
całkowicie zasilacza i pobiera on prąd z sieci.

--
WiesłaW
Opera Mail