Re: Jak wyszukać duże pliki w XP ?

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sun 03 Jul 2011 - 14:25:20 MET DST

> A co zrobić z tym, co zabiera miejsce na dysku (WXP z wszelkimi łatkami
> mogę pomieścić na skompresowanej partycji jednogigabajtowej, czego nie
> potrafię uczynnić z W7Starterem) i miejsce w RAMce (WXP zadowolę jedną
> setką megabajtów, zaś W7S raczej ;) zażyczy sobie kilka razy więcej)?
>
> IMO największą zaletą WXP względem W7S jest zajmowanie miejsca na
> dysku i w RAMce. Jeśli partycja systemowa WXP zajmuje 1 GB -- mogę
> mieć kilka, a nawet kilkanaście takich partycji na jednym, całkiem
> niedużym dysku. Ale jeśli taka partycja zajmuje 25 GB -- 20 takich
> [...]

w/w sytuacje są raczej czysto teoretyczne/akademickie. W praktyce np.
firma kupuje notebooka z systemem - ma W7, kupuje bez systemu i z
najtansza licencja typu np. MAPS (co nawet kupuja pojedyncze osoby) ma
wszystkie wersje W7.

Do pracy nie zakłada się 32 1GB partycji, rozważanie o dysku, gdy b.
szybka 320GB kosztuje 100zł brutto a 500 pare zł więcej są raczej (j/w)
teoretyczne.

Nie twierdze, ze ktos moze ze specyficznych powodow (oprogramowanie)
potrzebowac XP/DOS. Jak potrzebuje to niech instaluje, aczkolwiek z
dostępnością będzie coraz trudniej. Co do dosa, to jest pare
freeware'owych (aczkolwiek nigdy nie korzystałem poza livecd/fdd).

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/