Re: Jak wyszukać duże pliki w XP ?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sun 03 Jul 2011 - 18:08:19 MET DST

"Rafał Łukawski" iupn49$69d$1@news.onet.pl

> w/w sytuacje są raczej czysto teoretyczne/akademickie.

Opisałem swoją sytuację. :)

> W praktyce np. firma kupuje notebooka z systemem - ma W7, kupuje bez systemu i z najtansza licencja typu np. MAPS (co nawet kupuja
> pojedyncze osoby) ma wszystkie wersje W7.

> Do pracy nie zakłada się 32 1GB partycji,

Ja mam cała masę malutkich partycji. Nie aż tyle (32) i nie
aż tak małych -- z uwagi choćby na pliki hibernacyjne (które
najwyraźniej muszą należeć do swoich partycji) oraz z uwagi
na różne zapasy -- plik do SWAPowania jest raczej wspólny
dla wszystkich systemów.

> rozważanie o dysku, gdy b. szybka 320GB kosztuje 100zł brutto a 500 pare zł więcej są raczej (j/w) teoretyczne.

Ale W7 szybko zapełnia nawet 500 GB (jak u mnie) i niewiele
pozostaje na (przykładowo) RAWki... (fotki)

> Nie twierdze, ze ktos moze ze specyficznych powodow (oprogramowanie) potrzebowac XP/DOS.

XP to nie DOS. W9x (i wcześniejsze W) to DOS.
WXP to już inny system.

> Jak potrzebuje to niech instaluje, aczkolwiek z dostępnością będzie coraz trudniej. Co do dosa, to jest pare freeware'owych
> (aczkolwiek nigdy nie korzystałem poza livecd/fdd).

Ja potrzebuję choćby OE -- w W7 tego nie ma. Mógłbym pobawić się
w instalację OE pod W7? Pewnie tak, ale jeśli do tej pory nikt
tego nie zainstalował oficjalnie, to znaczy, że skórka nie jest
warta wyprawiania. Niestety do OE przyzwyczaiłem się i nie chcę
go wymieniać na coś innego.

-=-

W7 zabiera dużo miejsca w RAMce -- 100 MB raczej ;) nie starczy na sam system.
I zabiera sporo miejsca na dysku -- 1 GB też raczej ;) nie starczy na sam system.
WXP potrzebuje dla siebie mniej niż 100 MB w RAMce i mniej niż 1 GB na dysku.

1 GiB DDR2 do netbooka nie sprzedam -- nawet za 10 złotych.
(bo nie ma chętnych) Więc muszę kupić 2 GiB a 1 GiB wywalić
do śmietnika, aby mieć W7 i pod nim WXP. Chyba, że jakoś
odchudzę W7 -- co zamierzam uczynić. Niestety sama Opera
niemydlana potrafi zajmować w RAMce ponad 1 GiB bez żadnego
trudu... Gdy pewnego dnia, rozzłoszczony rozrzutnością owej
niemydlanej zastępować począłem ją innymi przeglądarkami,
okazało się, że Opera jest oszczędna...

-=-

Na razie mieszczę się na 1 GiB RAMki z W7S i pod nim chodzącym WXP,
jednak do zupełnie komfortowej pracy brakuje mi kilkuset MiB w RAMce.
I gdybym o te kilkaset MiB odchudził W7S -- nie musiałbym kupować
(kosztuje to około 100 złotych) 2 GiB RAMek...

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'