Re: TL-MR3220 + E160 - Warto wgrac openwrt?

Autor: Q <no_at_spam.pl>
Data: Tue 21 Jun 2011 - 01:35:19 MET DST

> Macałem ze 3 różne ustrojstwa "router z 3G" (tplink, zyxel czy cos tam,
> nie ważne kto sprzedaje, wnętrzne podobne) i wszystkie miały podobny
> banalny problem - zasilanie modemu na USB zrobione beznadziejnie, modem
> gsm w okolicach słabego zasięgu - ciągnie dużo prądu (nadajnik pracuje
> pełną mocą) i w dodatku impulsowo - te szpilki przekładały się na skakanie
> zasilania całego routera (przechodziły na 3.3v i pozostałe).

Wlasnie ten router bedzie na granicy zasiegu Play'a
i o ironio dlatego wlasnie polecilem go:
- modem bedzie gdzies blisko dachu / okna
na 1.5-3m kablu USB (tam gdzie jest najlepszy zasieg)
a ruter "nieco" w glebi budynku.

> Pomagało polepszenie zasięgu gsm (by modem pracował mniejszą mocą) a na
> prawdę - pomogło zrobienie zasilania do modemu "na piechotę ręcznie" z
> osobnego stabilizatora 5v 1A, i zasilanie całości z porządniejszego
> zasilacza (bo to co dajÄ… oryginalnie, to ledwo zipie z samym routerem)

Na lepszy zasilacz jeszcze ich namowie (co polecasz?),
na jakas antene kierunkowa ew. tez,
ale gmeranie w bebechach i przerabianie / dorabianie
mocnej linii 5V nie wchodzi w rachube:
utrata gwaracnji + brak czasu z mojej strony.

PS
Co do anten (chodzi mi o ogolne uwagi), to podoba mi sie ta:
panelowa 17dBi
http://www.wasserman.pl/pl/p/Antena-zewnetrzna-GSM-GPRSEDGEUMTSHSDPA-17dBi/1135
ale czy nie lepsza bedzie ta ponizej?
16dBi
http://www.wasserman.pl/pl/p/ANTENA-GSM-13dBi-UMTSHSDPA-ATK-162-z-kablem/1136
Niby ma mniejszy zysk, ale jest bardziej "kierunkowa" (wezszy kat) - dobrze
kombinuje?

PS2
Dales stabilizator 1A a nie przetwornice?
Jakis radiator mu przykreciles? :)
Masz jakies zdjecia plytki po tej modyfikacji?