Re: TL-MR3220 + E160 - Warto wgrac openwrt?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Tue 21 Jun 2011 - 00:12:47 MET DST

W dniu 2011-06-20 23:29, ToMasz pisze:
> ja mam ten zestaw z e156 i nie bardzo chodzi. tzn na kablu działa, ale z
> g3 - robi co chce. czasem sie Ĺ‚Ä…czy, czasem nie.. Kombinuje jeszcze z
> polepszeniem zasiegu gsm, ale modem wetknięty w usb w kompie, jako tako
> działa na słabym zasiegu. logi z tplinka nie pomagają w ustaleniu co
> jest nieteges.
Macałem ze 3 różne ustrojstwa "router z 3G" (tplink, zyxel czy cos tam,
nie ważne kto sprzedaje, wnętrzne podobne) i wszystkie miały podobny
banalny problem - zasilanie modemu na USB zrobione beznadziejnie, modem
gsm w okolicach słabego zasięgu - ciągnie dużo prądu (nadajnik pracuje
pełną mocą) i w dodatku impulsowo - te szpilki przekładały się na
skakanie zasilania całego routera (przechodziły na 3.3v i pozostałe).
Nie dość że modem gsm (zależnie od sztuki) gubił sieć/zasięg/zrywał
połączenie/albo połączenie wisiało ale 0 bajtów przesłanych, to w
skrajnych przypadkach powodowały zawieszanie/restarty całego routera.

Pomagało polepszenie zasięgu gsm (by modem pracował mniejszą mocą), a na
prawdę - pomogło zrobienie zasilania do modemu "na piechotę ręcznie" z
osobnego stabilizatora 5v 1A, i zasilanie całości z porządniejszego
zasilacza (bo to co dajÄ… oryginalnie, to ledwo zipie z samym routerem)