Re: Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Mon 13 Jun 2011 - 10:15:24 MET DST

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Feromon"
>Skala oktaw jest wymyslona przez matematyków.

Kurczę, dobrze że ludzie tego kiedyś nie wiedzieli. I żyli.

>Ucho ludzkie słyszy logarytmicznie, inaczej nie da się
>słyszeć jednoceśnie szeptu i startu odrzutowca.

Mówisz o czymś zupełnie innym. Nie mówimy teraz o natężeniu dźwięku,
tylko jego wysokości.

>Więc NIE JEST CORAZ TRUDNIEJ.

Oczywiście, że jest. Możesz się spinać ile chcesz i pisać majuskułami,
ale nie zmienisz faktu, że różnica pomiędzy 100Hz, a 200Hz to pełna
oktawa, a różnica pomiędzy 15100Hz, a 15200Hz to będą jakieś żałosne
centy (bodajże; nie chce mi się dokładnie liczyć).

>Jedni słyszą inni nie i tak jest. To są osobnicze cechy.

Oczywiście. Co nie zmienia fizyki.

>Moim zdaniem USB jest za wolne do generowania
>dzwięku o hiperjakości.

Ę??? Kpisz, czy o drogę pytasz?

>Wystarczy popatrzeć na parametry kart USB a PCI.

Nom. Czego ci brakuje w interfejsie samplującym w 192kHz w 24 bitach?
Widziałeś kiedyś na oczy (nie pytam nawet czy używałeś) jakiś normalny
interfejs audio na USB?

>Ale czy USŁYSZYMY różnicę, to indywidualna sprawa.

Oczywiście. Niektórym wystarcza jakość "muzyki" z komórki przez
wbudowany głośniczek (niestety, zwykle w autobusach :-/).

--
| http://epsilon.eu.org/ |