Re: Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony

Autor: Feromon <fer0m0n_at_wp.pl>
Data: Mon 13 Jun 2011 - 00:35:22 MET DST

news:2011060621354800@grush.one.pl...

> Nie chodzi o słyszenie. Chodzi o możliwość rozróżnienia tonu
> i stwierdzenia, który jest wyższy, a który niższy. Wiele osób
> słyszy dźwięki do 20 kHz w sensie "jest albo nie ma", ale po-
> dobno już mało kto rozróżnia bez problemu powyżej tych 14 kHz.
> Szczególnie, że pasmo mowy ludzkiej jest mocno ograniczone i
> nie ma tak naprawdę potrzeby, byśmy rozpoznawali dobrze po-
> wyżej 6 kHz.

OK, przetestuję syna przy najbliższej okazji!
Jak to ma wyglądać? Jakąś melodię przetransponować
w wyższe rejestry i zapytć czy poznaje?

Bo ja mam wrażenie, że te wyższe częstotliwości dodają
jedynie swoje alikwoty do brzmienia, a nie do samego słyszenia.
Tej barwy dźwięku słyszanego nie da sie już przetestować mierzalnie.
Stąd u audiofilów brzmienia ciepłe :))) ewentualnie pełne, bądź inne
literacko określone.

Feromon