Paski na ekranie - uszkodzona karta graficzna (?)

Autor: Bugatti <spamerzy_at_maklerzy.pl>
Data: Sat 14 May 2011 - 23:01:58 MET DST

Witam,

Mam takie problem który pojawia się od 2 miesięcy na graficie Radeona 9700
(kupiony w 2004) .
Generalnie od tego czasu pojawiają się paski na ekranie monitora - kolorowe,
pionowe przez całą długość ekranu bądź na kilkadziesiąt pikseli bądź jedno i
drugie.
Komputer pracuje dziennie ok. 12-16h. Na początku występowania tych pasków
problem występował raz na tydzień po ok. 12-14h pracy, potem z każdym
tygodniem problem się nasilał tak że w ostatnich 2-óch tygodniach paski
występują każdego dnia po ok. 6-8h pracy. Od kilku dni jeszcze bardziej się
nasiliło i występuje po 4-5h.

Komp przez cały okres eksploatacji jest otwarty (obudowa) i od czasu do
czasu go czyszczę od kurzu (w sumie sobie pomyślicie że myśle że to kurz ale
w cale tak nie jest ale czasem wiadomo że brud w kompie sprawia elektronice
problemy).

2,5 roku temu padł na Radku wentylator więc założyłem większy 60 mm z
zasilacza Tagana. Tak więc problemu z chłodzeniem nie ma - tym bardziej że
jak wspomniałem obudowa jest otwarta.

Jednakże dziwi mnie fakt że wspomniane paski nie pojawiają się od razu
(zaraz po starcie BIOSu i starcie systemu) tylko po kilku godzinach pracy.

Wiecie co może być konkretnie z tą kartą graficzną ? Raczej nie bawić się w
naprawę tylko kupić coś "nowego" na AGPx8 (mam swoje typy ale to nie o tym
wątek) ?
Pozdr.

--
Bugatti