Re: Jest jakis sposob na limit pamieci do 3.2GB?

Autor: Mateusz <mateusznospam_at_vp.pl>
Data: Tue 29 Mar 2011 - 21:30:41 MET DST

Użytkownik jeo stancey napisał:

> Raczej nie wiem czy zjadą bo w wyniku katastrofy w Japonii zaczyna
> brakować na rynkach komponentów czipowych które pochodziły dotąd w 48%
> z Japonii właśnie...
>
> Co do tematu dodam, że ja też mam jeden taki desktop na intelu (w tej
> chwili jestem gdzie indziej i go tu nie mam więc nie pomnę dokładnie
> modelu płyty) który zachowuje się IDENTYCZNIE jak Ty opisałeś.
> Mam tam Linuksa z jądrem skompilowanym do obsługi >3GB RAM i ten
> linuks cały czas raportuje dostępność pamięci fizycznej jako 3.2 GB (w
> każdym razie 3 z ułamkiem a poniżej 4GB) co mnie dziwiło ale nigdy
> [...]
offtopp poszedl po prpstu dyskusyjny :)

jak masz asus to na intelach jest fakap :) znaczy tak jak pisalem, pluty
asusa nie potrafia obsluzyc 2 x 2 dual channel. Mozna wiec miec konfig 3
kosci pamieci i jest ok :) do tego memory remap w biosie i mozna
zobaczyc 3 albo 6GB poprawnie pokazanych :) Wiec Linux powinien to
obsluzyc, XP od SP2 juz nie bo wylaczyli PAE (dzieki ci MS ze wiesz, co
jest dobre dla uzytkownikow XP pro 32-bitowego a co nie).

A co do wakacji - to jak nie w te to w kolejne, majac c2d 8400 i XP do
moich zadan nie narzekam, choc filmiki full hd sporadycznie renderowane
moglyby sie robic szybciej. ;)