Re: jaki pc dla mnie

Autor: Andrzej Lawa <alawa_news_at_lechistan.SPAM_PRECZ.com>
Data: Sun 27 Mar 2011 - 20:53:44 MET DST

W dniu 25.03.2011 18:49, Mateusz pisze:

> Nie jestem lamą, znam sie na tym i owym, probowalem i ciagle probuje
> uzywac Linuksa i wychodzi mi na to, ze jak chce cos miec porzadnie to
> wybieram Windows.

Śmierdzi mi to wypowiedzią sponsorowaną.

> Konfiguracja i inne bzdety zajmuja mi ze 10 razy mniej
> czasu niz na linuksie.

Brednie. No, chyba że ściągasz sobie dystrybucję typu slackware, ale tam
właśnie tak ma być.

Instalacja susełka w najbardziej automatycznym wariancie sprowadza się
do uruchomienia z płytki, kilku kliknięć i podaniu nazwy użytkownika i
hasła. Ba! Są nawet wersje Live w ogóle nie wymagające instalacji.

A windows to tylko ciągle jakieś aktywacje, rejestracje, domaganie się
płytek ze sterownikami... Potem trzeba jeszcze kupić pakiet biurowy
(kolejne płytki) i znowu ten sam korowód (rejestracja, aktywacja,
akceptacja licencji dla każdego użytkownika).

Odtwarzanie filmów - znowu kolejne schody i awantury o zły region.

No i jeszcze trzeba zainstalować i skonfigurować jakiegoś antywirusa.

A jak zajdzie konieczność przeniesienia systemu na inny sprzęt (awaria
czy zwiększenie zapotrzebowania na moc i miejsce)... Masakra - i to
pomijając nawet kwestię nowej kołomyi z aktywacjami.

> Ktory jako serwer moze byc OK, ale jako
> workstacja jest ciagle do dupy (chyba, ze ktos uzywa przegladarki do
> weba i terminala ssh).

Pociągnij za drugą - ta aż dzwoni.

> Ja tez przestalem lubic AMD, ale nie za wpadki tylko za to, ze ciagle
> jest w tyle. ot, C2D grzeje sie do 29 stopni w Idle, a taki atlon 6000
> do 55 stopni. A wydajniosc ma mniejsza.

Sprawdź mocowanie radiatora. I upewnij się, że był przesmarowany na
styku z procesorem.

Mój ma aktualnie 26C.

Stary Athlon 64 X2 4000+