Re: jaki pc dla mnie

Autor: Andrzej Ława <alawa_news_at_lechistan.SPAM_PRECZ.com>
Data: Fri 25 Mar 2011 - 14:10:46 MET

W dniu 25.03.2011 12:32, aga pisze:

> Andrzej bardzo doceniam to co dla mnie robisz i szanuje Twoje zdanie,
> na Windows 7 poćwiczyłam trochę jakiś tydzień, więc pojęcie ogólne
> mam.
> Bardzo Cię proszę uszanuj moją decyzje co to nielubianego( przez
> Ciebie) Intela

A gdzie ja napisałem, że Intela nie lubię??

> i Windows 7.

Windows jako system zasadniczo mi nie przeszkadza - przeszkadza mi
polityka producenta (aktywacje, rejestracje, monitorowanie) oraz cena "z
sufitu".

I generalnie staram się zniechęcić ludzi do podejmowania decyzji w stylu
"tak bo tak" - może jestem dziwny, ale uważam że należy rozpatrzyć
wszystkie za i przeciw. Jeśli np. masz jakąś ulubioną aplikację
graficzną "windows only", która pod WinE też nie chodzi, to jasna
sprawa, że zostaje tylko jeden producent.

W każdym innym przypadku, jeśli aplikacje istnieją w obu wersjach
systemowych, upieranie się przy systemie drogim, zamkniętym i bardziej
ryzykownym jest zupełnie nieracjonalne.

Ale jak chcesz wyrzucić niepotrzebnie pieniądze, to oczywiście twój
wybór. Jak chcesz, mogę ci nawet zamówić i sprzedać taki system ;->

> Widzę że chcesz mi powiedzieć, wspominając o 386 , że jestes starym
> wyjadaczem znającym temat.

Wtedy wspomniał bym o 8088 i ZX Spectrum ;->

Bądź łaskawa nie uprawiać projekcji tylko przyjmij do wiadomości, że na
przestrzeni lat każdy producent procesorów zaliczył jakieś wpadki.
Ograniczanie się do jednego konkretnego "bo tak" jest irracjonalne.

> Jeżeli dalej chcesz mi pomóc to wypowiedź się na temat zasilacza
> ( choć już ktoś o nim wspomniał)

Hmm... Obowiązkowo coś z dużym wentylatorem - będzie cichszy. Moc - jak
nie będziesz szaleć z jakąś wypasioną grafiką (a jak widzę nie
planujesz) - 400W to będzie "świat i ludzie".

Ważna sprawa - sprawdź końcówki (tzn. czy ich "zestaw" pasuje do Twoich
potrzeb). Głupio by było kupić zasilasz z tylko jednym złączem zasilania
SATA, a mieć kilka napędów SATA, lub odwrotnie.

> -jakiej mocy optymalny, jakiej firmy i pogódź jakość z ceną

Generalnie cena i jakość są dość ściśle skorelowane w tej grupie towarowej.

Ostatnio do firmy kupowałem Corsair'a - ma podobno jakieś wbudowane
układy do dodatkowej stabilizacji, ale z drugiej strony nawet
najbardziej budżetowa "chińszczyzna" padła mi dopiero po paru latach i
to przy okazji "dyskoteki" energetycznej z okazji burzy i zrywającego
przewody wiatru. Co do tego konkretnego producenta to był o tyle miły,
że dostarczył te zaciskowe paski do umocowania przewodów (całkiem
sporo). Drobiazg, ale miły gest w kierunku klienta.

Dodatkowy "sygnał" do oceny jakości wykonania: waga. Ten był przyzwoicie
ciężki. Oczywiście prędzej czy później pojawiają się chińskie
cwaniaczki, co zaczną dokładać ołowiane płytki, ale póki co to kryterium
też mniej-więcej działa ;)

> - może jeszcze uwagi do obudowy i ktoś wspominał o jakieś szufladzie
> na drugi dysk, widziałam takie coś na allegro ale opinie czytałam
> różne, może jakiś konkretny model.

Ostatnio kupiłem Wellanda za AFAIR 70zł - pasuje do gniazda 5,25" i
pozwala na wkładanie "gołych" dysków, bez konieczności ich "ubrania" w
zewnętrzną część szuflady.

PS: i skoro jesteś tak obeznana z komputerami, programami i systemami,
to chyba nie sprawi Ci problemu prawidłowe cytowanie? ;-> Chodzi mi o
to, że cytujesz wszystko "jak leci", a potem odnosisz się na samym
końcu... W usenecie przyjęta jest zasada minimalizacji cytatów i
odpowiadania w logicznie podzielonych segmentach.