Re: Klawiatury z N-Key Rollover?

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_benatr.cy>
Data: Thu 24 Mar 2011 - 12:31:16 MET

Proces hubert depesz lubaczewski <depesz@depesz.com> zwrócił błąd:

>>> dzięki. popatrzę. ale tak na oko - olbrzymia większość nie działa

> tak, ale:
> 1. wolę nowe, nie używane
> 2. logitech logitechowi nie równy - zobacz choćby na wyniki testów g15.
> część przechodzi, część nie. w dodatku - starsze przechodzą, a nowsze
> nie.
>
> poza tym to tylko jeden z testów.
>
> inny, relatywnie prosty:
> połóż palce lewej dłoni na "asdf", a prawej na "uiop". a potem
> jednocześnie wszystkie 8 klawiszy wciśnij.
> czy wszystkie 8 ci się pojawiły na ekranie? czy tylko część?

Ja mam G19 i tego testu co podałeś nie przechodzi. Ale to jest dla niej
(i większości klawiatur) normalne. G19 obsługuje do 6 klawiszy
wciśniętych jednocześnie, a nie 8. Większość klawiatur ma 3 niezależne
klawisze. Te sześć w G19 to pełny rollover. Przy czym jak sprawdziłem
nie liczą się tu zmieniacze, np. shift, jak masz dość palców to możesz
nacisnąć dwa shifty i nadal sześć klawiszy literek będzie działało, np.
ASDFUI. Ciekaw jestem czy tak klawiatura którą wybrałeś będzie to
przechodziła.

Ponoć USB dopuszcza max 6 klawiszy. Nie wiem czy to prawda, ale jeśli
tak, to klawiatury USB z interesującymi Cię możliwościami nie da się
zrobić.

--
Saiko Kila
My dog's name is Muhammad.