Re: Klawiatury z N-Key Rollover?

Autor: hubert depesz lubaczewski <depesz_at_depesz.com>
Data: Thu 24 Mar 2011 - 15:25:04 MET

On 2011-03-24, Saiko Kila <fnvxbxvyn@benatr.cy> wrote:
> Ja mam G19 i tego testu co podałeś nie przechodzi. Ale to jest dla niej
> (i większości klawiatur) normalne. G19 obsługuje do 6 klawiszy

> Ponoć USB dopuszcza max 6 klawiszy. Nie wiem czy to prawda, ale jeśli
> tak, to klawiatury USB z interesującymi Cię możliwościami nie da się
> zrobić.

dokładnie. z tym, że część klawiatur usb, jak podłączysz poprzez
przejściówkę usb->ps i podłączysz przez złącze ps/2 - ma już wtedy pełny
nkro.

co do klawiatury którą wybrałem. ma złącza i usb (do huba) i ps/2, i
podłączenie sygnałowe oczywiście robi się przez ps/2.

swoją drogą - w ramach robienia researchu zrozumiałem parę ciekawych
rzeczy. np. klawiatury podłączane przez usb są z definicji wolniejsze,
bo komputer co jakiĹ› czas sprawdza stan klawiatury i pobiera dane o
wciśniętych klawiszach. dzieje sie to często - np. co 5ms, ale to nie
jest natychmiast.

natomiast klawiatury ps/2 same wysyłają dane do kompa.

ogólnie - biorąc pod uwagę to co się dowiedziałem, wychodzi na to, że
złącze ps/2 jest sporo lepsze od usb (jeśli chodzi o klawiaturę!), z tym
że większość ludzi tego co lepsze i tak nie potrzebuje.

depesz

--
The best thing about modern society is how easy it is to avoid contact with it.
                                                             http://depesz.com/