Re: "błąd odczytu dysku" - sypią się SEKTORY?

Autor: jeo stancey <jeostancey_at_gmail.com>
Data: Wed 23 Mar 2011 - 15:03:01 MET

On 23 Mar, 09:39, "Irokez" <nie....@email.pl> wrote:
> programu ESTOOL.exe
> Oto wynik:
>
> ...>> READ SURFACE SCAN : Testing ...
>   Error : LBA 100xxxxx
> Service Code => AJ36 : Bad Sector
>
> (*znaczki xxxxx postawi em zamiast konkretnych cyfr)
>
> PYTANIE: CZY TO SI KWALIFIKUJE DO GWARANCJI?
>

> M j zachowywa si identycznie, sypa o badami, SHDiag wywali pe no b ed w
> powierzchni.
> MHDD raz naprawia em aby niby pomarkowa bo mo e przypadek ale po miesi cu
> znowu to samo.

Tak, to dziwne, że tylko JEDEN błędny sektor? To dlaczego dysk się
"wywalał" DWUKROTNIE? A może to dlatego, że te błędne sektory
zostawały szybko realokowane i stało się "cacy" aż do... kolejnego
wywalenia się dysku - czyli pojawienia się kolejnych uszkodzonych
sektorów?
Tych realokowanych sektorów chyba może być ograniczona ilość - a potem
już sektory uszkodzone pozostają WIDOCZNE jako BŁĘDNE - czy tak?

I mam jeszcze pytanie, DLACZEGO po awarii dysk przez 2-3 dni nie
nadawał się W OGÓLE do użytku a po tym czasie (i po paru próbach
skorzystania z niego) wreszcie zaczął "wracać do siebie"? Czy to
chodzi o to, że w tym czasie elektronika dysku REALOKOWAŁA te
uszkodzone sektory?

A może w tym wypadku to NIE SEKTORY lecz ELEKTRONIKA dysku ulega
awarii i podaje błędne dane na temat sektorów?
PYTANIE: czy takie zachowanie elektroniki mógł wywołać np. jakiś
wredny WIRUS?

> Nawet si nie zastanawiaj, dok adny opis do paczki co si dzieje dodaj plus
> wyniki testu tym programem diagnostycznym (pewnie masz wi cej tych sektor w,
> ja klepne em mniej/wi cej jaki zakres)

Prosiłbym o wskazówki praktyczne, JAK zapakować ten dysk (w sklepie
dostałem go w takiej folii antystatycznej i to wszystko - a tu trzeba
jeszcze dodatkowo zabezpieczyć na okoliczność transportu pocztą) i
JAKI opis, w jakiej formie?

> Jak nie masz dowodu zakupu/gwarancji ze sklepu gdzie moizesz odda , to wejdz
> na strone jaka poda em i post puj zgodnie z tym co tam pisze.
> Wysy ka kurierem musi by , ja wysy a em przez tani-kurier za 19,99z

Tak, właśnie MAM! To jak lepiej: przekazać do sklepu czy wysłać
pocztą? Ta opcja ze sklepem przynjmniej nic nie kosztuje, a już dosyć
mam różnych bezsensownych wydatków co chwila...
ALE z drugiej strony ważniejsze jest JAK SZYBCIEJ?