Re: Monitor 26-27 cali w rozdzielczości 1920x1200.

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Wed 23 Mar 2011 - 09:35:38 MET

Dnia Wed, 23 Mar 2011 01:36:02 +0100, aL napisał(a):

> Problem w tym, że rzadko w sklepie można zobaczyć na żywo, coś na lepszych
> matrycach, bo wystawione jest to, co się najlepiej sprzedaje ergo jest
> najtańsze.

To już zależy gdzie i jakie modele. :)

> Pomijam juz to, że obraz na monitorach podłączonych do jakiegoś
> koncentratora (tak to się chyba nazywa) to kompletna pomyłka.

Gorzej.

> Niezależnie od typu zastosowanej matrycy, to i tak 90% monitorów odpada
> u mnie z powodu braku regulacji wysokości matrycy w pionie. Nie wyobrażam
> sobie pracy z takim monitorem.

Trudno mi się z tym nie zgodzić. :)

> 1280x1024 na 19 calach mam w tej chwili i nie narzekam przy matrycy
> oddalonej o 1,7-2 krotność przekątnej od moich oczu. Pewnie to kwestia
> indywidualna, ale dla mnie to optimum. Poza tym i tak nie mam więcej
> miejsca na biurku.

Przy 17" matrycy i tej rozdzielczości założę się, że monitor trzymałbyś
bliżej. :)

> To nie były moje monitory i nie chciałem psuć ustawień właścicielom. :-)

:)

> Sprowadziłem przedefiniowane tryby i minimalną jasność, bo często siedzę
> przed monitorem do późna. Odpaliłem na monitorze zdjęcia przedmiotów, z
> którymi stykam się na co dzień, popatrzyłem na odwzorowanie zielonego,
> bo to dla mnie dosyć istotne, jakkolwiek śmiesznie to może brzmieć.

Nie widzę w tym nic śmiesznego. :)

> No niestety, ale jestem ograniczony budżetem. Jeszcze postaram się sprawdzić
> 22 calowe Eizo i Nec w rozdzielczości 1680x1050, bo to będzie najdalej
> idący kompromis z mojej strony.

Jeżeli chodzi o EIZO, to przy tej przekątnej i rozdzielczości sprawdź model
FlexScan S2233W.

> Nie wiem, jak jest ze skalowaniem materiału video HD na tej wielkości
> matrycy.

Raczej nie powinno być kłopotów, ale oczywiście - nic nie zastąpi własnej
oceny.

[ Nikt nie żałuje czegoś, czego nigdy nie posiadał.                        ]
[                                     (Arkana, Glen Cook "Żołnierze Żyją") ]