Re: Monitor 26-27 cali w rozdzielczości 1920x1200.

Autor: aL <bigalex_at_wp.pl>
Data: Wed 23 Mar 2011 - 01:36:02 MET

W dniu 2011-03-23 00:34, Przemysław Ryk pisze:

> Oglądasz to co się najlepiej sprzedaje, czy to co rzeczywiście jest na
> wyższej klasy matrycach? Przy czym pamiętaj - sama matryca, to nie wszystko.
> Ją jeszcze trzeba odpowiednio sterować.

Problem w tym, że rzadko w sklepie można zobaczyć na żywo, coś na lepszych
matrycach, bo wystawione jest to, co siÄ™ najlepiej sprzedaje ergo jest
najtańsze. Pomijam juz to, że obraz na monitorach podłączonych do jakiegoś
koncentratora (tak to się chyba nazywa) to kompletna pomyłka.
Niezależnie od typu zastosowanej matrycy, to i tak 90% monitorów odpada
u mnie z powodu braku regulacji wysokości matrycy w pionie. Nie wyobrażam
sobie pracy z takim monitorem.

> Wcale się nie dziwię. To przecież niemal jak swego czasu 1280x1024 na 19" i
> 17".

1280x1024 na 19 calach mam w tej chwili i nie narzekam przy matrycy
oddalonej o
1,7-2 krotność przekątnej od moich oczu. Pewnie to kwestia indywidualna, ale
dla mnie to optimum. Poza tym i tak nie mam więcej miejsca na biurku.

> Jak mogę Ci coś doradzić - kontrastu nie ruszaj i zostaw na naturalnym,
> neutralnym poziomie. Reguluj jasność i nasycenie / wzmocnienie
> poszczególnych składowych. Regulacja kontrastu obcina Ci tak de facto
> wyjściową paletę barw.

To nie były moje monitory i nie chciałem psuć ustawień właścicielom. :-)
Sprowadziłem przedefiniowane tryby i minimalną jasność, bo często
siedzę przed monitorem do późna. Odpaliłem na monitorze zdjęcia przedmiotów,
z którymi stykam się na co dzień, popatrzyłem na odwzorowanie
zielonego, bo
to dla mnie dosyć istotne, jakkolwiek śmiesznie to może brzmieć.

> Mało popularny rozmiar niestety i często będzie tak (szczególnie przy
> obecnym parciu producentów na format 16:9), że będziesz miał (przy dobrych
> wiatrach) 1920x1080, albo 2560x1440.

No niestety, ale jestem ograniczony budżetem. Jeszcze postaram się sprawdzić
22 calowe Eizo i Nec w rozdzielczości 1680x1050, bo to będzie najdalej
idÄ…cy kompromis z mojej strony. Nie wiem, jak jest ze skalowaniem
materiału video
HD na tej wielkości matrycy.
pozdrawiam
aL

--
There’s no normal life, Wyatt. There’s just life.