Re: Ktory monitor

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Wed 23 Mar 2011 - 01:47:10 MET

Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomości
news:gxes0kl09dm3$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...

> Bardzo szybko przy obniżaniu jasności dochodzi do coraz większych
> przebarwień w kierunku którejś ze składowych.

Przebarwienia z reguły zależą od jasności. Nie na darmo w lepszych
telewizorach możesz znaleźć regulację koloru nawet na dziesięciu poziomach.
Tu jest tylko jeden. Siłą rzeczy niedoskonały. Jeśli regulujesz jasność, a
właściwie jej maksymalny poziom, to jednocześnie powinieneś skorygować
kolory. Wtedy efekt o którym piszesz bedzie mniejszy.

> Dodaj do tego (z uporem
> maniaka) wykorzystywaną regulację kontrastu kiepskiej równomierności
> podświetlenie - i masz efekt końcowy. Na kilkunastu różnych monitorach na
> matrycach TN, z którymi miałem do czynienia, wyglądało to tak, że schodząc
> poziomem jasności coraz mocniej widać było, że matryca jest jaśniejsza u
> dolnej krawędzi. Owszem - było to ze dwa lata temu, ale od dłuższego czasu
> na monitory na matrycy TN nawet nie patrzę - nie spełniają moich wymagań.

TN-y się rzeczywiście mocno zmieniły, ale raczej w kierunku skrócenia czasu
reakcji, czy poprawienia kątów widzenia. Efekt o którym piszesz wyglada mi
raczej na oszczędność w liczbie jarzeniówek. Teraz modne są LED-y, których
siła rzeczy musi być więcej. Stąd łatwiej o równomierność.