Re: Monitor 26-27 cali w rozdzielczości 1920x1200.

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Wed 23 Mar 2011 - 00:34:48 MET

Dnia Wed, 23 Mar 2011 00:15:46 +0100, aL napisał(a):

> No to jest mój punkt wyjścia przy wyborze i jestem skłonny poświęcić
> inne parametry, ale nie che za żadne skarby wracać do matrycy TN.

I tu Ci tylko przyklasnę.

> Poza tym oglądając ostatnio dostępne w sklepach monitory (czyli to co się
> najlepiej sprzedaje) i porównując to z moim obecnym sprzętem, nie widzę
> postępu, a czasami wręcz obraz jest wyraźnie gorszy.

Oglądasz to co się najlepiej sprzedaje, czy to co rzeczywiście jest na
wyższej klasy matrycach? Przy czym pamiętaj - sama matryca, to nie wszystko.
Ją jeszcze trzeba odpowiednio sterować.

> 1920x1200 na 22'' to nie dla mnie - sprawdzałem u znajomego.

Wcale się nie dziwię. To przecież niemal jak swego czasu 1280x1024 na 19" i
17".

> Na 24 calach w tej rozdziałce jest lepiej, ale tutaj nie miałem możliwości
> i czasu na dokładne ustawianie kontrastu, janości, kolorów na monitorze,
> do którego miałem dostęp.

Jak mogę Ci coś doradzić - kontrastu nie ruszaj i zostaw na naturalnym,
neutralnym poziomie. Reguluj jasność i nasycenie / wzmocnienie
poszczególnych składowych. Regulacja kontrastu obcina Ci tak de facto
wyjściową paletę barw.

> W każdym razie dzięki za polecenie modeli.

Nie ma sprawy. :)

> Poszukam czegoś używanego albo wstrzymam się zakupem do czasu, aż pojawi
> się coś ciekawego z matrycą 26-27'.

Mało popularny rozmiar niestety i często będzie tak (szczególnie przy
obecnym parciu producentów na format 16:9), że będziesz miał (przy dobrych
wiatrach) 1920x1080, albo 2560x1440.

[ Jeżeli chcesz być kochany, kochaj sam siebie.                   (Seneka) ]