Re: Ktory monitor

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Tue 22 Mar 2011 - 23:44:29 MET

Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomości
news:3552vq1w78wc.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...

> Czyli generalnie ogólnego sortu. Ale - sugerowałbym się rozejrzeć za
> czymś,
> co nagle nie straci połowy odcieni, jak tylko zjedziesz z jasnością do
> poziomu akceptowalnego przy pracy wieczorami, przy oświetleniu w postaci
> jakiejś lampki na biurku. Na większości tanich modeli na matrycy TN obraz
> miarę znośnie (powiedzmy - zależy jakie kto ma wymagania) wygląda przy
> wysokim poziomie jasności. Zjedziesz z tym w dół, żeby podczas pracy Ci
> oczu
> nie wypaliło i się zaczynają schody.

Nie wiem, co uważasz za znośny obraz, ale faktem jest, że wiele monitorów ma
fabryczne ustawienia jasności na 100%. Znajomy fachowiec twierdził, że taki
podjarany obraz lepiej wygląda w sklepie (coś jakby odpowiednik trybu demo w
telewizorach). Ale jeśli chodzi o jakość obrazu, to ona nie spada przy
skręconej jasności. Powiedziałbym, że wręcz przeciwnie.

Jeśli mowa o utracie odcieni, to zwróciłbym uwagę na sąsiedztwo czarnego. Są
takie monitory, dla których nawet 5% szarości dalej pozostaje czarne.
Wiadomo, że matrca TN nie oddaje wszystkich kolorów, ale te 5% to już
przesada.

I jeszcze do autora wątku. Teraz są bardzo modne supercienkie monitory z
podświetleniem LED-owym umieszczonym na krawędziach. Lepiej nie iść za tą
modą. LED-y od biedy (mówię o tzw. białych LED-ach z tańszych modeli) bo
jest jeszcze jakaś korzyść z mniejszego zużycia prądu, ale z podświetleniem
bocznym często bywają kłopoty z jednorodnością.