Re: NAS na 2 - 4 dyski, z >50MB/s transferem po smb?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Tue 22 Mar 2011 - 23:32:26 MET

W dniu 2011-03-22 22:19, Michal Kawecki pisze:
> http://www.readynas.com/?p=1431
Troszkę dużo prądu, ale znalazłem okazyjnie promocyjnie z 4x1TB za 2500
brutto więc biorę.

Pytanie poza konkursem:
Co będę potrzebował (poza NVX i dwoma kablami sieciowymi) by użyć jego
obu kart 1Gbit:
"NVX allows the dual gigabit Ethernet interfaces to be bonded for
optimal performance in multi-user environments and provide failover
support in case of network failure."

W PC mam karty sieciowe 2x 1Gbit Intela HP NC360T oraz Intel PRO/1000 EB
(2x 1Gbit PCIe x4), które też takie cuda umieją.

Czy do kompletu potrzeba jakiegoÅ› "mÄ…drzejszego" switcha? Teoretycznie
nie, bo na akademickich obrazkach używa się wręcz 2 różnych switchów do
obu teamingowanych połączeń, by zwiększyć niezawodność... ale jak to
jest w praktyce?
(googlowałem za "Link aggregation" "nic teaming"... i zostałem bez
jednoznacznej odpowiedzi)