Re: "bd odczytu dysku" - sypi si SEKTORY?

Autor: pioruns <cvbehaf_at_b2.cy>
Data: Tue 22 Mar 2011 - 16:46:04 MET

Dnia Tue, 22 Mar 2011 14:39:09 +0100, Rafał Łukawski napisał(a):

> Sektory przeallokowane nie są podstawą do wymiany gwarancyjnej.
> Sprzedawca/producent może wymienić sprzęt ale nie musi! Bardzo często
> bywa, iż dysk nazbiera w ciągu pierwszego miesiąca z kilkanascie bad'ow,
> a przez nastepny rok zachowuje się stabilnie.

Autor napisał:
"2 miesiące temu kupiłem nowy HD do laptopa i zaczynają się dziwne
objawy. Otóz najpierw nieoczekiwanie zawiesił się Windows XP -
bluescreen z info o sprzęcie. Potem nic nie chciało zastartować
(komputer dual-boot)."

Wydaje mi się, że to powyżej jest podstawą do wymiany albo chociaż
naprawy przez sprzedawcę. Wadliwy komponent uniemożliwia korzystanie z
komputera.
Ja tak właśnie oddałem i mi przyjęli.
Powiedz to sprzedawcy, że Ci Windows się zawiesza, bluescreeny, nawet do
startu w dual-boot nie chce dojść. Plus mu przedstaw dane SMART, że coś
się dzieje. Powinni przyjąć, mnie się udało. Spróbuj chociaż.

> Reallokowane sektory nie są widoczne dla systemu operacyjnego (wprost),
> są one sprawne. Jeżeli pada system operacyjny przez uszkodzone sektory,
> to to nie są reallokowane sektory. Reallokowany sektor dziala
> prawidłowo (daje się odczytać i zapisać)

Jakby się nie nazywały te sektory, to dysk nie nadaje się do gwarancji i
trzeba atakować sprzedawcę. Gdyby wszystkie sektory zostały bezpiecznie
oznaczone i przealokowane, to autor nie miałby problemów z uruchomieniem
systemu.

--
pozdrawiam,   pioruns