Re: "błąd odczytu dysku" - sypią się SEKTORY?

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Tue 22 Mar 2011 - 14:39:09 MET

On 2011-03-22 06:43, pioruns wrote:

> Oddaj do gwarancji, wymienią Ci go od ręki, jak im pokażesz te dane ze
> SMARTa, ze 113 sektorami przealokowanymi. Nie musisz nic skanować i
> naprawiać na własną rękę, to już problem sprzedawcy.
> Ja tak miałem z nowym dyskiem SATA, w pierwszy dzień miałem 7 sektorów,
> za parę dni 21, przy okazji system mi padł przez któryś z tych sektorów.
> Wymienili mi na gwarancji od razu, door-to-door.

Sektory przeallokowane nie są podstawą do wymiany gwarancyjnej.
Sprzedawca/producent może wymienić sprzęt ale nie musi! Bardzo często
bywa, iż dysk nazbiera w ciągu pierwszego miesiąca z kilkanascie bad'ow,
a przez nastepny rok zachowuje się stabilnie.

Reallokowane sektory nie są widoczne dla systemu operacyjnego (wprost),
są one sprawne. Jeżeli pada system operacyjny przez uszkodzone sektory,
to to nie są reallokowane sektory. Reallokowany sektor dziala prawidłowo
(daje się odczytać i zapisać)

Co robic gdy cos takiego zaczyna sie pojawiac? Niezaleznie czy zaczyna
czy nie - *zawsze należy miec pelne backupy* najwazniejszych danych (np.
ghost), wtedy nie ma ŻADNYCH problemów.