Re: Limit 8GB- technologiczny czy marketingowy?

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Wed 16 Mar 2011 - 11:36:59 MET

W dniu 2011-03-15 10:20, Radosław Sokół pisze:
> W dniu 12.03.2011 16:00, Osadnik pisze:
> No dobrze, ale tak dużo zróżnicowanych przedmiotów jest?
> Jaki to kierunek studiów? Rozumiem wideo i grafikę na
> kierunkach artystycznych lub specjalizacjach związanych
> z przetwarzaniem obrazu, rozumiem CAD na kierunkach tech-
> nicznych, ale jedno i drugie razem plus kilka innych po-
> ważnych zastosowań graficznych?

To już wyjaśniam video to akurat moja fanaberia, samymi studiami
człowiek nie żyje.

Co do reszty to nic nadzwyczajnego jeśli powie się słowo GIS.
CAD jest potrzebny do kreślenia projektów przestrzennych. Grafika
Rastrowa do składania podkładów i obróbki graficznej podkładów, nie
chodzi nawet o skomplikowane operacje a ro rozmiary plików. Ponadto
wysoka cena za materiały źródłowe jest powodem kombinatoryki typu
skadanie podkąłdu rastrowego z geoportalu (mimo że maja WMS to i tak
działa WOLNO) bądź innych serwisów. Zapotrzebowanie napamiec jest po
prostu duże a zabawy w stylu skończyłem cs robić i zamykam progam apo 5
minuth nagle sieokazuje ze cos nie tak to strata czasu ze względu na
wolny i przepracowany dysk. Dlatego wole trzymać w pamięci a od systemu
oczekuję ze z czasem przesunie wszystko sobie do page file zostawiając
jak najwięcej dla aktywnych programów.

> Można zmienić flagi EXE za pomocą odpowiedniego programiku,
> ale nie gwarantuje to, że program będzie działał po takiej
> zmianie poprawnie.

Można coś więcej na ten temat? raczej w roli ciekawostki ;)

> Na wbudowanym dysku twardym? Nie sądzisz, że *normalnie*? :)

Ale jeśli dane wytworzenia stacjonarnym to muszę synchronizować na
laptopie. Co gorsza są takie dane jak przeglądarki, poczta i apre rzeczy
z których korzystać trzeba ciągle - rozjeżdżanie się historii programów
jest masakrą.

> Na zajęciach na uczelni *wyższej* nie powinno być uczone na-
> rzędzie (po to są szkoły zawodowe i kursy uzupełniające), ale
> sposób myślenia i koncepcje. Wprowadzanie nazw programów do
> nazw przedmiotów (lub nawet "tylko" do programów przedmiotów)
> uważam za bardzo zły zwyczaj.

nie oszukujmy się ale to wynika że ludzie są zbyt ciemni. Przychodzą
tacy na studia no i nie umieją Excela albo Accessa. I Jest kłopot.

Albo podniesie wymagania i będzie potem siedział prowadzący na
poprawkach, albo obniży.

> Ale ja *też* stoję po stronie użytkowników. Nie widać tego?
> Przecież co rusz krytykuję sposób, w jaki tworzone jest obec-
> nie oprogramowanie.

W porzadku, tylko co z tego wynika, od naszej rozmowy nic się nie
poprawi, producenci swoje, programiści swoje a użytkownicy swoje.