Re: Limit 8GB- technologiczny czy marketingowy?

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Tue 15 Mar 2011 - 10:20:47 MET

W dniu 12.03.2011 16:00, Osadnik pisze:
> Podłożysz raster z mapa zasadnicza i sprawa zmienia się bardzo istotne a do tego co jakiś czas trzeba zrobić widok 3D.

Jeżeli faktycznie tak jest, to świadczy to nie o małej po-
jemności pamięci operacyjnej, lecz o źle napisanym programie.
Każdy programista wie jak podstawowe znaczenie ma wyznaczanie
zgrubnych przybliżeń dużych obrazów rastrowych w takich przy-
padkach. To, że dzisiaj sprzęt (w pewnej konfiguracji) pozwala
(fizycznie) na odtwarzanie obrazu bez uproszczeń w każdej sy-
tuacji nie stanowi według mnie usprawiedliwienia.

Oczywiście, ponarzekać sobie można, AutoCADa pewnie nie zmie-
nią. Ale warto pamiętać o tym w przyszłości i testować pro-
gramy pod tym kątem. Jest parę konkurencyjnych programów, na
przykład zaprzyjaźnione biuro projektowe z powodu kosztów za-
stąpiło AutoCADa niejakim BricsCADem i są zadowoleni.

> ARGH! JESTEM STUDENTEM! MUSZĘ ROBIĆ WSZYSTKO SAM!

No dobrze, ale tak dużo zróżnicowanych przedmiotów jest?
Jaki to kierunek studiów? Rozumiem wideo i grafikę na
kierunkach artystycznych lub specjalizacjach związanych
z przetwarzaniem obrazu, rozumiem CAD na kierunkach tech-
nicznych, ale jedno i drugie razem plus kilka innych po-
ważnych zastosowań graficznych?

> Tak właśnie myślałem że jest takie ograniczenie. Czyli jak aplikacja nie obsługuje to koniec jeśli producent nie zamierza wydać nowej wersji a konwersja jest niemożliwa ze względu na autorski format
> danych.

Można zmienić flagi EXE za pomocą odpowiedniego programiku,
ale nie gwarantuje to, że program będzie działał po takiej
zmianie poprawnie.

> Jak w "terenie" będę miał dostęp do danych i możliwości ich prezentacji?

Na wbudowanym dysku twardym? Nie sądzisz, że *normalnie*? :)

> Pytałem się o open source, i zamienniki, odpowiedź jest jedna, my uczymy na tym jak pan chce może pan robić na czymś innym ale wynikowo ma być to co chcę. Zresztą są zajęcia gdzie masz normalnie
> wpisane w program "autocad" i co wtedy? Na zajęciach uczyć się czegoś innego apotem robić w czyms innym? szkoda czasu. Zreszta w branży GIS to trudno o cos niekomercyjnego i dobrego.

Na zajęciach na uczelni *wyższej* nie powinno być uczone na-
rzędzie (po to są szkoły zawodowe i kursy uzupełniające), ale
sposób myślenia i koncepcje. Wprowadzanie nazw programów do
nazw przedmiotów (lub nawet "tylko" do programów przedmiotów)
uważam za bardzo zły zwyczaj.

W ogóle zwrot uczelni wyższych (ale nie tylko, bo to samo wi-
dać też w szkołach niższego poziomu) w kierunku konkretnych
rozwiązań zamiast ogólnych koncepcji uważam za szkodliwy kie-
runek i widzę już efekty takiego postępowania (brak wiedzy
ogólnej, nauka na zasadzie "byle zrobić, ale nie ważne, jak
się to zrobiło i dlaczego to działa") własnych zajęciach (na
których pojawiają się problemy, bo nie wymagam powtórzenia
implementacji np. jakiejś struktury danych tak, jak jest to
na wykładzie lub w książce, ale w jakiś inny sposób, który da
się zaimplementować tylko jeżeli wie się, jak jakaś struktura
działa).

> No i dlatego może dochodzić do pewnych nieporozumień w naszej dyskusji, ja stoję po stronie użytkowników anie twórców oprogramowania ;) tu po mojej stronie jest bałagan w standardach, bałagan w
> formatach. O Alternatywy open source trudno lub sa zwyczajnie niestabine i powolne albo maja momentami bardzo duze braki.

Ale ja *też* stoję po stronie użytkowników. Nie widać tego?
Przecież co rusz krytykuję sposób, w jaki tworzone jest obec-
nie oprogramowanie.

|                 |  Politechnika Śląska                   |