Re: Limit 8GB- technologiczny czy marketingowy?

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Tue 15 Mar 2011 - 10:05:48 MET

W dniu 12.03.2011 15:07, Rafał Łukawski pisze:
> od wielu lat komputery przenosne umożliwiają podłączenie co najmniej jednego zewnętrznego monitora (zaawansowany sprzęt ma możliwośc podlączneia więcej niż jednego monitora, co rozwiązuje wiekszośc
> problemów).

W jednym miejscu. Marne to pocieszenie dla tych, którzy chcą
kupować komputer przenośny by pracować na tym samym kompute-
rze w domu, w dwóch biurach i jeszcze w pociągu. Bo wychodzi
na to, że *i tak* trzeba kupić kilka monitorów (a do grafiki
lub CAD mogą być one nawet droższe od komputera).

> Chłodzenie jest wartością bardzo względną, zależną od zastosowanej technologii do wytwarzania układów, to co dzisiaj wytwarza określoną ilość ciepła do wytworzenia rezultatu X, za 1-2 lata, ilość
> ciepła może być zdecydowanie mniejsza.

Może. Ale to samo można było mówić pięć lat temu, a od tego
czasu sytuacja się niewiele zmieniła. Może nawet zmieniła się
na gorsze, bo pogoń za ekologią, miniaturyzacją i niskimi ko-
sztami produkcji spowodowała, że coraz częstsze są przypadki
nieprawidłowej pracy komputerów przenośnych spowodowanej prze-
grzewaniem się, a nawet pojawiania się trwałych uszkodzeń w
stylu pęknięć bezołowiowych lutów (szczególnie pod układami
BGA).

> Demonizowanie laptopów ma charakter wyjątkowo tenndecyjny, nie ukrywam tu, że PC ma znacznie większe możliwości chłodzenia i rozbudowy, ale sztywny i nieelastyczny stosunek do urzadzeń przenośnych
> jest raczej oznaką skrzywienie sposobu myślenia.

Tylko że najczęściej mamy do czynienia z tendencyjnym i nie-
elastycznym stosunkiem "komputer przenośny nadaje się do wszy-
stkiego i może zastąpić desktopa"! Stąd też moje troszkę fun-
damentalne podejście do problemu -- uważam, że fundamentalizm
najlepiej zwalczać przeciwnym fundamentalizmem.

|                 |  Politechnika Śląska                   |