Re: Limit 8GB- technologiczny czy marketingowy?

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sat 12 Mar 2011 - 15:07:54 MET

> Oczywiście, jeżeli ktoś *zawodowo* zajmuje się rysunkiem
> technicznym, to kupi AutoCADa i sprzęt, który pozwoli na
> wydajną pracę w nim. Znam jednak paru projektantów, używa-
> ją AutoCADa (może nie najnowszego, bo raczej 2000 i ja-
> kiejś jednej nowszej wersji), rysują średniej wielkości
> rysunki i nie narzekają na wydajność komputerów z 2 GiB
> pamięci.
>
> Inna sprawa, że takich prac nie robi się na komputerach
> przenośnych, bo się do tego zwyczajnie nie nadają. Nie te
> wydajności dysków, nie te możliwości chłodzenia, nie tej
> [...]

od wielu lat komputery przenosne umożliwiają podłączenie co najmniej
jednego zewnętrznego monitora (zaawansowany sprzęt ma możliwośc
podlączneia więcej niż jednego monitora, co rozwiązuje wiekszośc problemów).

Chłodzenie jest wartością bardzo względną, zależną od zastosowanej
technologii do wytwarzania układów, to co dzisiaj wytwarza określoną
ilość ciepła do wytworzenia rezultatu X, za 1-2 lata, ilość ciepła może
być zdecydowanie mniejsza.

Demonizowanie laptopów ma charakter wyjątkowo tenndecyjny, nie ukrywam
tu, że PC ma znacznie większe możliwości chłodzenia i rozbudowy, ale
sztywny i nieelastyczny stosunek do urzadzeń przenośnych jest raczej
oznaką skrzywienie sposobu myślenia.

R.