Re: Limit 8GB- technologiczny czy marketingowy?

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Sat 12 Mar 2011 - 13:41:14 MET

W dniu 2011-03-12 13:17, Radosław Sokół pisze:

> Skąd wiesz, że sztuczne? Może im było łatwiej lub taniej
> zrobić płytę główną, na której się nie zamontuje więcej.
>
> Poza tym w komputerach przenośnych zazwyczaj masz tylko
> dwa gniazda pamięci, a moduły pojemniejsze niż 4 GiB to
> rzadkość. Więc jak chcesz ponad 8 GiB włożyć?

Tutaj masz racje ze więcej jak 8 trudno w łożyć ze względu
ekonomicznego. 16GB RAM ksoztowao by prawie 2500zł co się mija z celem.

> Wybacz, ale zawsze jest jakiś wybór. Ja jakoś nie "dostaję"
> tak źle napisanych programów. Dlaczego masz takiego pecha?

Znajdź mi leki zamiennik Autocada, znajdź mi lekki zamiennik ArcInfo,
znajdź mi lekki zamiennik oprogramowania rastrowego (GIMP próbowałem ten
program jest niewygodny), lekki zamiennik nielinowego edytora wideo
(zapisywanie pamieci podglądów w jakości HD), no i przeglądarka która
nie będzie zajmować więcej niż 100MB RAM przy otwartych 50 zakładach,
zamiennik pdfreadera który otworzy nowe wersje złożonych pdfów z
projektem budowlanym.

> Skąd błędny wniosek, że Windows rezerwuje 25% jakieś?

Z obserwacji. mimo że ma dost§ene 4GB, w Process Explorerze nie sposób
wyskoczyć po za 3GB, chyba ze to oprogramowanie 64bitowe. Czasami
podbije do 3,3GB ale zaraz potem nie można nic na komputerze zrobić bo
ściąga dane z RAM do pagefile co odbija sie na wydajności do tego
stopnia ze potrafi nawet program zminimalizowany an chwile wywalić do
pagefile a potem jeszcze raz go odrysowywać.

Jak chcesz wyśle ci logi...

> Ale co ma *RAM* do tego?!?

Że zakładasz że będę używał maszyny stacjonarnej o znacznie lepszych
parametrach tyle tylko że co mi z maszyny stacjonarnej jak i tak muszę
mieć to wszystko pod rką, wiec pod ręką to było by dla ciebie noszenie
dysku wymiennego.żeby nie robić co chwile synchronizacji.

> Moja stała odpowiedź: zrezygnuj z takich programów.
>
> Czasem lepiej czegoś nie robić i mieć spokój i więcej czasu,
> niż tracić nerwy z badziewiem.

to sam powiem prowadzącemu zajęcia że nie oddam wykonanego bo używa
gównianego oprogramowania? A może oprogramowanie nie jest gówniane tylko
naprawdę potrzebuje ramu i tyle. Jakby Windows nie cachował samego
siebie po prawie 800MB i nie rezerwował równo 2% jego pojemności to może
i by było lepiej. Obecnie choć ma 4GB to wykorzystać mogę nieco ponad 2.