Re: Limit 8GB- technologiczny czy marketingowy?

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sat 12 Mar 2011 - 13:17:04 MET

W dniu 10.03.2011 20:01, Osadnik pisze:
> Durne w sensie - sztuczne. Bo czy zasadne czy nie to nie ważne, jaki byłby cel ograniczenia pamięci w takim razie?

Skąd wiesz, że sztuczne? Może im było łatwiej lub taniej
zrobić płytę główną, na której się nie zamontuje więcej.

Poza tym w komputerach przenośnych zazwyczaj masz tylko
dwa gniazda pamięci, a moduły pojemniejsze niż 4 GiB to
rzadkość. Więc jak chcesz ponad 8 GiB włożyć?

> Witam w świecie bitmap 3000x3000px doczytywanych dynamicznie z internetu (nie wszystkie programy robią temp), witam w świecie programów które sa źle napisane ale NIE MA alternatywy (w stylu dostajesz
> program z licencją wiec nie marudzisz). Po prostu. W sytuacji kiedy sama przegladarkapozywia wsie 1/8 RAM to wiele nie zostaje. Po dłuższym rozmyślaniu czemu Windows zawsze rezerwuje 25 % GB RAM

Wybacz, ale zawsze jest jakiś wybór. Ja jakoś nie "dostaję"
tak źle napisanych programów. Dlaczego masz takiego pecha?

> doszedłem do wniosku że to jakieś chore ustawienie którego nie sposób zmienić lub wynikające z tego że 32 bitowe programy nie widza więcej i Windows niejako je chroni (przykładowo 64 bitowy 7zip
> zajmuje po sam wierzchołek RAM)

Skąd błędny wniosek, że Windows rezerwuje 25% jakieś?

> Co do teg ze w laptopie.. no cóż, jako student się często przemieszczam z dużymi plikami w różnych dziwnych sytuacjach. wiec magazyn muszę mieć niejako pod ręka a przenośny dysk i tak musiał bym mieć

Ale co ma *RAM* do tego?!?

> Nieco poprzednio napisałem, nie wszystkie programy umieją magazynować dane w sposób optymalny - wypchniecie do SWAP na dysku 5400 jest równie bezsensowne, dlatego wręcz zmuszam niektóre programy by

Moja stała odpowiedź: zrezygnuj z takich programów.

Czasem lepiej czegoś nie robić i mieć spokój i więcej czasu,
niż tracić nerwy z badziewiem.

|                 |  Politechnika Śląska                   |