Re: GeForce GT 430 ?

Autor: maX <averwywalto_at_interia.pl>
Data: Tue 08 Mar 2011 - 00:26:07 MET

Użytkownik "Latet" <spam@spam.pl> napisał w wiadomości
news:il3f8c$moa$1@inews.gazeta.pl...
> Witam,
>
> Jak się ma GeForce GT 430 do GT 240?
> Czy jest wydajniejszy w CUDA?
> Czy ma wydajniejszy Video Engine?
> Jak w grach?
> Czy jest kartą równie chłodną i energooszczędną?

http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Nvidia_GeForce_czy_AMD_Radeon._Test_13_tanich_kart_130-580_zl-3641.html
http://nvision.pl/Test-kart-graficznych-DX11-i-DX10-20102011--Articles-405-ndetails-1.html
Generalnie, pomijając CUDA i PhysX, to konkurencyjny Radeon 5570 jest pod
każdym względem lepszy. Szybszy, zimniejszy, pobiera mniej energii.

> Obecnie mam GT 240 (bezwiatraczkowy Zotac) i bardzo sobie chwalę. W gry
> nie
> grywam, filmy full HD wyświetla mi plynniutko (np. softplayer Splash Lite
> wykorzystuje
> do tego GPU i CPU się nudzi). W CUDA jednak zawsze mogłoby być lepiej.

Do czego używasz CUDA?

> Przyznam, że mam słabość do "chłodnych" kart graficznych. Bardzo mnie
> interesują
> karty nowe (technologicznie w miarę nowoczesne), skonstruowane pod kątem
> możlwiości pracy bez wiatraczka.

W w/w teście jest MSI GF430. Mimo posiadania dwóch wiatraczków jest bardzo
cichy.

> Taką kartą jest moja obecna GT 240. Czy 430 to
> jej następca, czy raczej jakaś boczna odnoga? Obie karty są w technologii
> 40 nm,
> podobnie taktowane, więc grzać się powinny podobnie. Pewnie już się
> pojawiły,
> albo niebawem się poajwią bezwiatraczkowe wersje GT 430.

GF240 ma wydajność w grach między GF430 a GF440. A jak wymieniać kartę to na
coś przynajmniej 2-krotnie szybszego.

> Gdzie jest haczyk?

GF240 ma dx10.1, a GF430 dx11.