Re: 2 dyski i RAID - robić czy nie robić

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Fri 04 Mar 2011 - 13:59:17 MET

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Rafa ukawski"
>Nie wiem jaka jest funkcja czapy w "najwikszych systemach".
>
>Raidy s powszechnie stosowane we wszelkich rozwizaniach enterprise i
>nie ma to nic wsplnego z "komputerem Pana Kazia" i innymi Twoimi teoriami.

Bosz, misiek, czytaj moe na jaki temat si wypowiadasz. Mwimy tu
o strippingu w domowym komputerze. Ja doskonale wiem, e rne RAID-y
si stosuje w wielu rnych zastosowaniach. Ale to nie jest tematem
dyskusji.

>W praktyce ma sens, co dowodzi powszechno zastosowa,

Oczywicie. A powszechno homeopatii potwierdza jej skuteczno.

>wystarczy
>rozumie istot raidu 0:

I uwarunkowa w jakich dziaa.

>1. Zdecydowanie przyspiesza odczyt sekwencyjny

O ile jest poprawnie zrobiony ;-)
Oraz o ile to dysk jest wskim gardem.

>2. Zdecydowanie zwieksza wydajnosc w jakimkolwiek srodowisku gdzie
>warstwa dyskowa dostaje jednoczesnie wiele odczytw. Srodowisko takie ma
>od 2 do n niezaleznych zestaww gowic, *max.* rednie zmniejszenie
>czasu dostpu to redni czas dla dysku/liczb dyskw. Jest to przypadek
>teoretyczny. W praktyce jest zawsze co pomidzy, gdy nie ma
>redundancji danych

Przy czym oczywicie radonie nie uwzgldniasz "przeplatania"
konkurencyjnych odczytw.

Do tego dochodzi jeszcze cache i sensowne kolejkowanie, ktre moe
poprawi osigi w obu przypadkach.

--
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d'